- Grubość [mm]: 4,0
- Średnica wewnętrzna [mm]: 37,0
- Średnica zewnętrzna [mm]: 45,0
- Materiał: EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
- Ciężar [kg]: 0,002
- Kształt: Pierscień O
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AJUSA | 16523700 |
AKRON-MALÒ | 130636 |
ELRING | 284.670 |
FEBI | 174322 |
GK | 701398 |
HEPU | TM1398 |
MERCE | 024 997 63 45 |
MERCE | A024 997 63 45 |
OPTIMAL | AQ-2535 |
OPTIMAL | AQ-2536 |
OPTIMAL | AQ-2538 |
OPTIMAL | AQ-2539 |
OPTIMAL | AQ-2540 |
WILMINK | WG1451907 |
WILMINK | WG2171186 |
WILMINK | WG2173188 |
WILMINK | WG2229630 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Uszczelka termostatu to element, który zapobiega jakimkolwiek nieszczelnościom obudowy tego urządzenia. Termostat to niezbędny element układu chłodzenia silnika. Jego sprawność jest uzależniona od szczelności układu. Jeżeli ciecz nie utrzymuje odpowiedniego ciśnienia i temperatury, termostat staje się zupełnie nieefektywny. Dlatego też warto regularnie sprawdzać stan techniczny uszczelki termostatu.
Standardowa uszczelka termostatu to bardo niewielki, gumowy element, który na pierwszy rzut oka przypomina nieco zwyczajną gumkę recepturkę. Niemniej jednak dobrej jakości uszczelka wykazuje się ogromną elastycznością, a także trwałością. Materiały syntetyczne, z których przygotowuje się uszczelki termostatu powinny wykazywać się odpornością na uszkodzenia mechaniczne, silny nacisk, a przede wszystkim działanie wysokich temperatury oraz rozmaitych związków chemicznych. Lokalizacja uszczelki sprawia, że jest ona mocno narażona na zniszczenia.
Do zniszczenia uszczelki może dojść wskutek uszkodzenia mechanicznego. Siły oddziałujące na termostat i uszczelkę termostatu czasami doprowadzają do pęknięcia gumy. W takim przypadku termostat niemal od razu traci efektywność, przez co konieczna jest natychmiastowa wymiana uszczelki. Jednak utrata właściwości przez uszczelkę termostatu może postępować powoli. Czasami traci ona po prostu elastyczność, przez co początkowo powstaje minimalna, niezauważalna nieszczelność, która z czasem robi się coraz większa. Im szybciej problem zostanie dostrzeżony, tym lepiej. Wymiana uszczelki w odpowiednim momencie pozwoli uniknąć przegrzania silnika.
Swag to niemiecki producent części samochodowych o globalnym zasięgu. Przedsiębiorstwo jest dziś zależne od korporacji Bilstein, uchodzącej za jednego z największych producentów autoczęści na świecie. Oferta firmy Swag jest kompleksowa. Producent oferuje autoczęści z 5 głównych kategorii: układ kierowniczy, układ silnika, układ hamowania, podwozie, układ elektryczny.
Do elementów układu kierowniczego, które produkuje Swag, należą drążki, końcówki drążków i przeguby. Od początku działalności firma Swag jest znana z produkcji części rozrządu. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją części bezpośrednio powiązanych z pracą silnika. W ofercie znajdziemy zatem m.in. układy chłodzenia silnika, układy paliwowe oraz zawieszenie jednostki napędowej. Części Swag to także tarcze i klocki hamulcowe. Na szczególne wyróżnienie zasługują właśnie klocki hamulcowe Swag, które dzięki wykorzystaniu podczas produkcji specjalnej technologii termicznej, wykazują niemal maksymalną efektywność działania również bez nagrzewania.
Swag to firma z ponad 50 letnią historią. Obecnie marka należy do grupy Bilstein, co umożliwia szerszą dystrybucję części samochodowych Swag. Przynależność do międzynarodowego potentata zwiększa również możliwości firmy w zakresie produkcji części samochodowych. Dzisiaj produkty Swag pojawiają się na całym świecie. Producent głównie tworzy części przeznaczone na aftermarket, jednak współpracuje również z kilkoma producentami samochodowymi. Podczas pierwszego montażu autoczęści Swag są wykorzystywane m.in. przez Mercedesa czy Volkswagena.