- Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
- Materiał: Aluminium
- Sworzeń o śr. [mm]: 20,00
- Parzyste numery artykułów: 821 0789 10
Ilość | Nazwa | Nr części |
---|
1 szt. | Tuleja wahacza FAG 829 0332 10 | 829 0332 10 |
Dodaj opinię
(09.02.2022)
Opinia wystawiona dla Wahacze - kompletny zestaw naprawczy FAG 824 0018 30
(12.11.2021)
Opinia wystawiona dla Wahacz zawieszenia koła FAG 821 0211 10
(12.11.2021)
Opinia wystawiona dla Wahacz zawieszenia koła FAG 821 0210 10
Producent | Numery OEM |
---|
BUICK | 13334023 |
BUICK | 352493 |
CHEVR | 13272606 |
CHEVR | 13321339 |
CHEVR | 13334023 |
CHEVR | 352115 |
CHEVR | 352493 |
DELPHI | TC2588 |
FEBI | 43720 |
LEMFO | 35045 01 |
LEMFO | 3504501 |
LEMFO | 36887 01 |
LEMFO | 3688701 |
MEYLE | 616 050 0033 |
MEYLE | 6160500033 |
MONROE | L21515 |
MOOG | OP-TC-10116 |
MOOG | OPTC10116 |
OMG | 8062/CRV |
OMG | 8062CRV |
OPEL | 3 52 115 |
OPEL | 3 52 493 |
OPEL | 3 52 531 |
OPEL | 352115 |
OPEL | 352493 |
OPEL | 352531 |
RUV | 935337 |
SCHAEFFLER | 821 0793 10 |
SCHAEFFLER | 821079310 |
SIDEM | 9079 |
TRW | JTC1476 |
VAUXH | 13272606 |
VAUXH | 13321339 |
VAUXH | 13334023 |
VAUXH | 3 52 115 |
VAUXH | 3 52 493 |
VAUXH | 352115 |
VAUXH | 352493 |
CHEVROLET
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.
FAG jest jednym ze światowych liderów w produkcji łożysk dla przemysłu motoryzacyjnego. Marka powstała w 1883 roku i należy do Schaeffler Group, drugiego co do wielkości producenta łożysk na świecie. Fabryki marki FAG znajdują się na całym świecie: w USA, Kanadzie, Portugalii, Włoszech, na Węgrzech, w Austrii i Indiach.
Pod marką FAG produkuje się oryginalne części dla największych marek samochodów: Alfa-Romeo, Daewoo, Seat, Skoda, Ford, Fiat, Opel, Peugeot, Renault, Porsche, Honda, Hyundai, Audi, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Scania , Suzuki, Mercedes-Benz, Toyota, Mazda, BMW, Volkswagen oraz Volvo. Pod znakiem towarowym FAG można znaleźć jednak także szereg części zamiennych, przeznaczonych na niezależny rynek wtórny.
Łożyska kół samochodowych to największa linia produkcyjna marki FAG. Wykonane z trwałych materiałów odpornych na korozję i ścieranie. Na uwagę zasługuje fakt, że elementy uszczelniające i smary stosowane w niektórych komponentach mogą wytrzymać temperaturę nawet powyżej 120 ° C. Ponadto dzięki doskonałej konstrukcji i optymalnemu współczynnikowi tarcia, łożyska FAG wytwarzają niewielki hałas.