Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 210168 |
BENDIX | 042269B |
BORG BECK | BCA6079 |
DELPHI | TC1349 |
FAG | 821 0370 10 |
FEBI | 17993 |
FIAT | 46522142 |
FIAT | 46764747 |
FIAT | 51832938 |
FIRST LINE | FCA6079 |
KAMOKA | 9919973 |
LEMFO | 28616 01 |
MAG | 301181301900 |
MAPCO | 49065 |
MAXGEAR | MGZ-104032 |
METZGER | 58034102 |
METZGER | 8110260 |
METZGER | 88034102 |
METZGER | F-926 |
MEYLE | 216 050 0019 |
MGA | SB7730 |
MONROE | L15523 |
MOOG | FI-WP-1462 |
NK | 5012346 |
NK | 5012376 |
OCAP | 0381368 |
OPTIMAL | G6-809 |
PEX | 1207339 |
QUINTON HA | QSA1925S |
RTS | 96-90140-1 |
RUV | 935825 |
SIDEM | 19973 |
SKF | VKDS 322084 B |
SWAG | 70 73 0068 |
SWAG | 70730068 |
TALOSA | 4003408 |
TRISCAN | 850015523 |
TRW | JTC383 |
VAICO | V24-7134 |
VEMA | 16076 |
VEMA | 16096 |
FIAT
|
LANCIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.