Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BORG BECK | BCA6221 |
CITRO | 3521 J4 |
DELPHI | TC1288 |
DITAS | A13831 |
FAG | 821 0810 10 |
FEBI | 12384 |
FEBI | 22708 |
FIAT | 0001300473080 |
FIAT | 1300473080 |
FIAT | 1331939080 |
FIAT | 1339466080 |
FIRST LINE | FCA6221 |
LEMFO | 28154 |
LEMFO | 28154 01 |
LEMFO | 29420 |
LEMFO | 29420 01 |
MAG | 301181302700 |
MAPCO | 49087 |
METZGER | 58049302 |
METZGER | M902A |
MEYLE | 11-16 050 0033 |
MGA | SB7197 |
MGA | SB7775 |
MONROE | L10523 |
MOOG | CI-WP-3877 |
MOOG | FI-WP-0110 |
NK | 5011938 |
OCAP | 0381451 |
PEUGE | 3521 J4 |
QUINTON HA | QSA2116S |
QUINTON HA | QSA9249S |
RTS | 96-00582-1 |
RUV | 936635 |
SIDEM | 54177 |
SKF | VKDS 323043 |
SPIDAN | 57106 |
SWAG | 70730056 |
TALOSA | 4008364 |
TRISCAN | 850010511 |
TRISCAN | 850010523 |
TRW | JTC1014 |
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.