Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 210948 |
BENDIX | 040153B |
BENDIX | 042007B |
BIRTH | 2582 |
BORG BECK | BCA6239 |
DELPHI | TC1432 |
FAG | 821 0393 10 |
FEBI | 37572 |
FIAT | 50703231 |
FIAT | 51839218 |
FIRST LINE | FCA6239 |
FLENNOR | FLS5331J |
FLENNOR | FLS5332J |
KAMOKA | 9919175 |
LEMFO | 33766 01 |
MAG | 301181303300 |
MAG | 301181307500 |
METZGER | 58035502 |
MEYLE | 2146100015 |
MEYLE | 2146100016 |
MEYLE | 216 050 0035 |
MGA | SB7858 |
MONROE | L15561 |
MONROE | L15817 |
MOOG | LN-TC-4835 |
NK | 5012368 |
OCAP | 0383833 |
OPTIMAL | F8-6442 |
OPTIMAL | G6-1146 |
QUINTON HA | QSA2110S |
RUV | 935861 |
RUV | 985846 |
RUV | 985863 |
SIDEM | 19175 |
SIDEM | 75075 |
SIDEM | 819640 |
SIDEM | 819641 |
SKF | VKDS 322115 B |
SWAG | 70937572 |
TRISCAN | 850015561 |
TRISCAN | 850015817 |
TRW | JTC1416 |
FIAT
|
LANCIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.