Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 210049 |
A.B.S. | 210608 |
AUDI FAW | 8E0 407 509 A |
AUDI FAW | 8E0 407 509 C |
BENDIX | 041658B |
BENDIX | 041675B |
BORG BECK | BCA5817 |
BORG BECK | BCA5912 |
BORG BECK | BCA6113 |
BORG BECK | BCA6759 |
BUGIAD | BSP20264 |
DELPHI | TC774 |
DELPHI | TC801 |
DENCKERMAN | D120184 |
DITAS | A12179 |
DITAS | A13749 |
FEBI | 03222021 |
FEBI | 11225 |
FEBI | 14316 |
FEBI | 21892 |
FEBI | 21904 |
FEBI | 31332 |
FEBI | 33367 |
FEBI | 40744 |
FIRST LINE | FCA5817 |
FIRST LINE | FCA5912 |
FIRST LINE | FCA6113 |
FIRST LINE | FCA6759 |
FLENNOR | FL477F |
FRAP | 1734 |
JPG | 407660001 |
KAGER | 870549 |
KAMOKA | 9937670 |
KAMOKA | 9937972 |
KLOKKERH | 0019363A1 |
LEMFO | 022 290 076 504 |
LEMFO | 13674 |
LEMFO | 13674 01 |
LEMFO | 20378 01 |
LEMFO | 20378 02 |
LEMFO | 21030 |
LEMFO | 21030 01 |
LEMFO | 21031 |
LEMFO | 21031 01 |
LEMFO | 21613 01 |
LUOS | 730130 |
MAPCO | 49711 |
MAPCO | 49791OES |
METZGER | 58009211 |
METZGER | 8110123 |
METZGER | 88009211 |
MEYLE | 116 050 8292/HD |
MEYLE | 1160500207 |
MEYLE | 1160508295/HD |
MGA | SB8716 |
MONROE | L29544 |
MONROE | L29590 |
MOOG | 02TC8237 |
MOOG | AU-TC-0674 |
MOOG | AU-TC-0674P |
MOOG | AU-TC-6997 |
MOOG | VO-TC-8237 |
MOOG | VO-TC-8292 |
NK | 5014723 |
NK | 5014733 |
OCAP | 0391892 |
OCAP | 0392045 |
OCAP | 0392047 |
OPTIMAL | G5-566 |
OPTIMAL | G5-588 |
PEX | 1203186 |
PEX | 1203187 |
PEX | 1203271 |
QUINTON HA | QSJ1525S |
QUINTON HA | QSJ1910S |
QUINTON HA | QSJ3409S |
RTS | 95-05973-2 |
RTS | 95-05974-2 |
RUV | 935722 |
RUV | 935730 |
RUV | 935738 |
SASIC | 9005747 |
SASIC | 9005749 |
SBS | 19025014733 |
SIDEM | 37670 |
SIDEM | 37972 |
SPIDAN | 46937 |
SPIDAN | 57115 |
SWAG | 30 93 3367 |
SWAG | 30 94 0744 |
SWAG | 32 73 0023 |
SWAG | 32 73 0032 |
SWAG | 32 93 1332 |
TALOSA | 4609736 |
TOPRAN | 107 844 |
TOPRAN | 107 848 |
TRISCAN | 850029544 |
TRISCAN | 850029590 |
TRISCAN | 850029606 |
TRW | JTC345 |
TTC | 0731051 |
TTC | 0731053 |
TTC | 0731055 |
TTC | 0731104 |
VAG | 4D0407069 |
VAG | 4D0407070A |
VAG | 4D0407509B |
VAG | 4D0407509D |
VAG | 4D0407509F |
VAG | 4D0407509G |
VAG | 4D0407509H |
VAG | 4D0407509J |
VAG | 4D0407509K |
VAG | 8D0407509 |
VAG | 8D0407509A |
VAG | 8D0407509C |
VAG | 8D0407509D |
VAG | 8D0407509E |
VAG | 8D0407509F |
VAG | 8D0407509G |
VAG | 8E0407509A |
VAG | 8E0407509C |
VAICO | V10-7015 |
VAICO | V10-7124 |
VEMA | 16001 |
VW SVW | 8D0 407 509 C |
VW SVW | 8E0 407 509 A |
VW | 4D0 407 069 |
VW | 4D0 407 070 A |
VW | 4D0 407 509 B |
VW | 4D0 407 509 D |
VW | 4D0 407 509 F |
VW | 4D0 407 509 G |
VW | 4D0 407 509 H |
VW | 4D0 407 509 J |
VW | 8D0 407 509 |
VW | 8D0 407 509 C |
VW | 8D0 407 509 G |
VW | 8E0 407 509 A |
VW | 8E0 407 509 C |
AUDI
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.