Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 210050 |
A.B.S. | 210609 |
AUDI FAW | 8E0 407 510 A |
AUDI FAW | 8E0 407 510 C |
BENDIX | 041659B |
BENDIX | 041680B |
BORG BECK | BCA5818 |
BORG BECK | BCA5913 |
BORG BECK | BCA6114 |
BORG BECK | BCA6760 |
BUGIAD | BSP20265 |
DELPHI | TC775 |
DELPHI | TC802 |
DENCKERMAN | D120185 |
DITAS | A12329 |
FEBI | 03222022 |
FEBI | 11224 |
FEBI | 14314 |
FEBI | 21893 |
FEBI | 21906 |
FEBI | 31331 |
FEBI | 33368 |
FEBI | 40743 |
FIRST LINE | FCA5818 |
FIRST LINE | FCA5913 |
FIRST LINE | FCA6114 |
FIRST LINE | FCA6760 |
FLENNOR | FL485F |
FRAP | 1733 |
JPG | 407660002 |
KAGER | 870277 |
KAMOKA | 9937670 |
KAMOKA | 9937671 |
KAMOKA | 9937973 |
KLOKKERH | 0019364A1 |
LEMFO | 022 290 077 504 |
LEMFO | 13675 |
LEMFO | 13675 01 |
LEMFO | 17660 01 |
LEMFO | 17660 02 |
LEMFO | 21029 |
LEMFO | 21029 01 |
LEMFO | 21031 01 |
LEMFO | 21032 |
LEMFO | 21032 01 |
LEMFO | 21612 01 |
LUOS | 730131 |
MAPCO | 49792OES |
METZGER | 58009112 |
METZGER | 8110124 |
METZGER | 88009112 |
MEYLE | 116 050 8293/HD |
MEYLE | 1160500206 |
MGA | SB7716 |
MONROE | L29543 |
MONROE | L29589 |
MOOG | 02TC8238 |
MOOG | AU-TC-0678 |
MOOG | AU-TC-0678P |
MOOG | AU-TC-6998 |
MOOG | VO-TC-8238 |
MOOG | VO-TC-8293 |
NK | 5014722 |
NK | 5014724 |
NK | 5014734 |
OCAP | 0381892 |
OCAP | 0382045 |
OCAP | 0382047 |
OCAP | 0392047 |
OPTIMAL | G5-567 |
OPTIMAL | G5-596 |
PEX | 1203096 |
PEX | 1203097 |
PEX | 1203270 |
QUINTON HA | QSJ1524S |
QUINTON HA | QSJ1911S |
QUINTON HA | QSJ3410S |
RTS | 95-05973-1 |
RTS | 95-05974-1 |
RUV | 935723 |
RUV | 935731 |
RUV | 935739 |
SASIC | 9005748 |
SASIC | 9005750 |
SBS | 19025014734 |
SIDEM | 37671 |
SIDEM | 37973 |
SPIDAN | 46938 |
SPIDAN | 57116 |
SWAG | 30 93 3368 |
SWAG | 30 94 0743 |
SWAG | 32 73 0022 |
SWAG | 32 73 0033 |
SWAG | 32 93 1331 |
TALOSA | 4609735 |
TOPRAN | 107 845 |
TOPRAN | 107 849 |
TRISCAN | 850029543 |
TRISCAN | 850029589 |
TRISCAN | 850029605 |
TRW | JTC347 |
TTC | 0731050 |
TTC | 0731054 |
TTC | 0731056 |
TTC | 0731101 |
VAG | 4D0407069 |
VAG | 4D0407070A |
VAG | 4D0407510B |
VAG | 4D0407510D |
VAG | 4D0407510F |
VAG | 4D0407510G |
VAG | 4D0407510H |
VAG | 4D0407510J |
VAG | 4D0407510K |
VAG | 8D0407510 |
VAG | 8D0407510A |
VAG | 8D0407510C |
VAG | 8D0407510D |
VAG | 8D0407510E |
VAG | 8D0407510F |
VAG | 8D0407510G |
VAG | 8E0407510A |
VAG | 8E0407510C |
VAICO | V10-7014 |
VAICO | V10-7125 |
VEMA | 16000 |
VW SVW | 8D0 407 510 C |
VW SVW | 8E0 407 510 A |
VW | 4D0 407 069 |
VW | 4D0 407 070 A |
VW | 4D0 407 510 B |
VW | 4D0 407 510 D |
VW | 4D0 407 510 F |
VW | 4D0 407 510 G |
VW | 4D0 407 510 H |
VW | 4D0 407 510 J |
VW | 8D0 407 510 |
VW | 8D0 407 510 C |
VW | 8D0 407 510 G |
VW | 8E0 407 510 A |
VW | 8E0 407 510 C |
AUDI
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.