Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BIRTH | BR1309 |
BORG BECK | BCA5656 |
CITRO | 16 144 474 80* |
CITRO | 3520.A5* |
CITRO | 3520.F7* |
CITRO | 3520F8* |
CITRO | 95668510* |
COMLINE | CCA1131 |
DEEZA | PG-H106 |
DYS | 20-00668-2 |
FAI/ADL | SS642 |
FEBI | 17722 |
FIRST LINE | FCA5656 |
FR REDAELL | CI-907 |
LEMFO | 17437 |
LEMFO | 17437 02 |
MAPCO | 19439 |
MEYLE | 40-16 050 0002/HD |
MGA | SB7502 |
MGA | SB8502 |
MONROE | L28510 |
MOOG | CI-WP-0158 |
MOOG | CI-WP-13401 |
MOPR | MBJ1442 |
MOTAQUIP | VSA143 |
MOTAQUIP | VSA144 |
MOTAQUIP | VSA181 |
NK | 5011913 |
OCAP | 0790073 |
PEUGE | 3520.F7* |
PEUGE | 3520.F8* |
QUINTON HA | QSA993S |
QUINTON HA | QSJ1442S |
RUV | 936618 |
SACHS | CA1021L |
SIDEM | 7774 |
SPIDAN | 51480 |
TEKNOROT | CI-428A |
TRISCAN | 8500 28510 |
TRW | JTC269 |
UNI | GSJ3071 |
VEMA | 16763 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.