Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 210896 |
BENDIX | 041785B |
BORG BECK | BCA6192 |
DELPHI | TC1262 |
FAI | SS684 |
FEBI | 24211 |
FEBI | 30000 |
FEBI | 42440 |
FORD CHANG | YS415K743AB |
FORD | 1 061 668 |
FORD | 1100983 |
FORD | 1105524 |
FORD | 1223958 |
FORD | 1231455 |
FORD | 1253735 |
FORD | 3M51-5K743-AB |
FORD | 3M51-5K743-AC |
FORD | 3M51-5K743-AD |
FORD | 98AG-5K743-AF |
FORD | YS41-5K743-AA |
FORD | YS41-5K743-AB |
HBJAKOPART | J4943032 |
KAGER | 000004 |
KAGER | 870639 |
KAMOKA | 993574 |
LEMFO | 3193801 |
LEMFO | 3193901 |
LEMFO | 32007 01 |
MAPCO | 59647 |
MAPCO | 59668 |
MAZDA | BBP3-28-500A |
MAZDA | BP4K-28-500A |
MAZDA | BP4K-28-500B |
MAZDA | BP4K-28-500C |
MAZDA | BP4K-28-500D |
MAZDA | BP4K-28-500E |
MAZDA | C236-28-500 |
MAZDA | C236-28-500A |
METZGER | FO1668 |
MEYLE | 716 035 0005 |
MONROE | L10539 |
MOOG | FD-TC-0952 |
MOOG | FD-TC-0952P |
NK | 5012552 |
OCAP | 0704498 |
OPTIMAL | G5-734 |
PEX | 1203288 |
QUINTON HA | QSJ3242S |
RTS | 95-05949-2 |
RUV | 935264 |
SBS | 19025012552 |
SIDEM | 3574 |
SWAG | 50 92 4211 |
SWAG | 50 93 0000 |
SWAG | 50924211 |
TALOSA | 4309287 |
TOPRAN | 302 413 |
TOPRAN | 302413 |
TRISCAN | 850010539 |
TRW | JTC1290 |
VAICO | V25-7022 |
VEMA | 23169 |
VOLVO | 30666300 |
VOLVO | 30683067 |
VOLVO | 8646064 |
FORD
|
MAZDA
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.