Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 210501 |
A.B.S. | 210502 |
A.B.S. | 210697 |
BORG BECK | BCA5778 |
DELPHI | TC690 |
DELPHI | TC752 |
FAI | SS894 |
FAI | SS895 |
FEBI | 09530 |
FEBI | 09531 |
FEBI | 37193 |
FEBI | 37194 |
FIRST LINE | FCA5778 |
MAPCO | 49664 |
METZGER | 58013011 |
MEYLE | 116 050 0050 |
MEYLE | 116 050 0051 |
MEYLE | 116 050 8254 |
MEYLE | 116 050 8254/S |
MONROE | L29537 |
MONROE | L29538 |
MOOG | VO-WP-0529 |
MOOG | VO-WP-0530 |
NK | 5014739 |
OCAP | 0780204 |
OCAP | 0790204 |
OCAP | 0790541 |
OCAP | 0791006 |
OPTIMAL | G6-646 |
QUINTON HA | QSA1668S |
QUINTON HA | QSA1702S |
RTS | 76-00984-2 |
RTS | 96-00984-2 |
RUV | 935414 |
RUV | 935430 |
SASIC | 7476115 |
SASIC | 7476117 |
SASIC | 9005753 |
SASIC | 9005754 |
SIDEM | 63584 |
SIDEM | 63585 |
SPIDAN | 45213 |
SWAG | 30 73 0006 |
SWAG | 30 73 0014 |
SWAG | 30 93 7193 |
SWAG | 30 93 7194 |
TOPRAN | 103 032 |
TRW | JTC947 |
VAICO | V10-7074 |
VAICO | V10-7074-1 |
VAICO | V10-7075 |
VAICO | V10-7075-1 |
VEMA | 16161 |
VEMA | 16163 |
VW | 1H0407151A |
SEAT
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.