Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BENDIX | 042397B |
BORG BECK | BCA6063 |
DELPHI | TC1331 |
FAG | 821 0557 10 |
FEBI | 26453 |
FIRST LINE | FCA6063 |
HBJAKOPART | J4901060 |
LEMFO | 33462 01 |
METZGER | 58063701 |
METZGER | R939 |
MEYLE | 16-16 050 0027 |
MGA | SB8876 |
MONROE | L10534 |
MOOG | RE-WP-1052 |
NISSA | 54501-00Q0C |
NISSA | 54501-00QAC |
NISSA | 54501-00QAD |
NISSA | 54501-00QAE |
NISSA | 5450100QQC |
NK | 5012234 |
NK | 5013921 |
OCAP | 0391494 |
OPEL | 44 00 092 |
OPEL | 44 01 852 |
OPEL | 44 01 940 |
OPEL | 44 04 047 |
OPEL | 44 18 212 |
OPEL | 45 00 092 |
OPEL | 9108092 |
OPEL | 9109852 |
OPEL | 9109940 |
OPEL | 9112047 |
OPEL | 9160392 |
OPEL | 93192689 |
OPTIMAL | G6-1050 |
QUINTON HA | QSA18765 |
QUINTON HA | QSA1876S |
RENAU | 60 06 003 102 |
RENAU | 77 00 302 118 |
RENAU | 77 00 309 189 |
RENAU | 77 00 625 732 |
RENAU | 77 00 705 254 |
RENAU | 77 00 712 988 |
RENAU | 82 00 256 944 |
RENAU | 82 00 270 055 |
RENAU | 82 00 767 822 |
RENAU | 8200782731 |
RTS | 96-00472-2 |
RUV | 935528 |
SIDEM | 6172 |
SKF | VKDS 326016 B |
SWAG | 60926453 |
TALOSA | 4004389 |
TRISCAN | 850010533 |
TRISCAN | 850010534 |
TRW | JTC1092 |
VAUXH | 44 01 852 |
VAUXH | 44 01 940 |
VAUXH | 44 04 047 |
VAUXH | 44 18 212 |
VAUXH | 45 00 092 |
VAUXH | 9109852 |
VAUXH | 9109940 |
VAUXH | 9112047 |
VAUXH | 9160392 |
VAUXH | 93192689 |
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.