Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 174941 |
APEC | AST2271 |
ASHIKA | 72-00-0903 |
AUDI | 5Q0 505 311 C |
AUDI | 5Q0 505 311 D |
BGA | TRC9949 |
BIRTH | 20035 |
BIRTH | BR2577 |
BIRTH | BR2649 |
BORG BECK | BCA7628 |
DELPHI | TC6880 |
FAI | SS10454 |
FAI | SS9962 |
FEBI | 172743 |
FIRST LINE | FCA7628 |
GSP | S062899 |
IMPERGOM | 1319 |
JAPANPAR | BS-0903 |
JAPKO | 720903 |
KAVO PARTS | SCA-10012 |
KAVO PARTS | SCR-10004 |
KAWE | 8500 295204 |
KLOKKERH | 9535820 |
LEMFO | 42848 01 |
LEMFO | 43548 01 |
MAPCO | 54761 |
MAXGEAR | 72-5246 |
METZGER | 58135709 |
MOOG | AU-SB-14907 |
MOOG | VO-TC-14976 |
MS | 42848-PCS-MS |
NAPA | NST2271 |
NK | 50147155 |
OCAP | 0705749 |
OCAP | 1216231 |
PEMEBLA | JAPBS-0903 |
QUINTON HA | QSJ3842S |
SEAT | 5Q0 505 311 C |
SEAT | 5Q0 505 311 D |
SEAT | 5Q0 505 311 F |
SIDEM | 63276 |
SKF | VKDS 421010 |
SKODA | 5Q0 505 311 C |
SKODA | 5Q0 505 311 D |
SWAG | 33 10 1471 |
TALOSA | 46-10330 |
TALOSA | 57-12262 |
TEKNOROT | A-487 |
TOPRAN | 117 082 |
TRISCAN | 8500 295204 |
TRW | JTC3080 |
VAICO | V10-4802 |
VAICO | V10-5771 |
VEMA | 210072 |
VEMA | 260035 |
VW | 5Q0 505 311 C |
VW | 5Q0 505 311 D |
VW | 5Q0 505 311 F |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.
Flennor to niemiecka marka części samochodowych. Producent działa na rynku od 1935 roku. Ponad 85 lat w produkcji części do samochodów sprawiło, że dzisiaj firma uchodzi za specjalistę w swoim obszarze. Przedsiębiorstwo Flennor jest bowiem mocno wyspecjalizowane. Koncentracja na doskonaleniu niewielu kategorii produktowych sprawiła, żę części Flennor są dzisiaj bliskie perfekcji. W fabrykach producenta powstają rozmaite części układu rozrządu. Obok pasków rozrządu, produkowane są również rolki, napinacze, a także wszelkie zawory i śruby niezbędne w tym układzie. Wysoko cenione są także pompy wody Flennor. Wymienione produkty zdecydowanie stanowią główną oś produkcji. Niemniej jednak w ofercie pojawiają również części z innych kategorii, w tym między innymi świece żarowe, łożyska kół, przewody paliwowe oraz pióra wycieraczek.
Marka Flennor od początku istnienia była związana z Niemcami. Do dzisiaj to w tym kraju znajduje się główna siedziba firmy, jej biura, najważniejsza fabryka oraz centrum dystrybucyjne. Jednak przedsiębiorstwo stało się podmiotem działającymi w skali światowej. Produkcja odbywa się również w Czechach i Chinach, a centra dystrybucyjne są zlokalizowane w licznych krajach europejskich, w Azji oraz Ameryce Północnej.