Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 31721 |
ABS | 210695 |
AUTOMEGA | 210495 |
AYD | 9700583 |
AYD | 9703376 |
BENDIX | 041863B |
BIRTH | BR1182 |
COMLINE | CCA2012 |
DAYCO | DSS3132 |
DELPHI | TC764 |
DIEDERICHS | 1221100 |
ETS | 31.TC.566 |
FAG | 821 0303 10 |
FAI | SS5454 |
FEBI | 2818 |
FEBI | 37186 |
FEBI | 37306 |
FLENNOR | FL956-G |
FORTUNE LI | FZ6997 |
FRAP | 2355 |
JPG | 1140101500 |
JPG | 1140101509 |
KAGER | 87-0966 |
KLOKKERH | 9521360 |
KRAFT AUTO | 4210010 |
LEMFO | 10172 01 |
MAPCO | 19858 |
MAXGEAR | 72-1035 |
METZGER | 58015318 |
MEYLE | 116 050 1911 |
MONROE | L29021 |
MONROE | L29549 |
MONROE | L29550 |
MONROE | L29551 |
MONROE | L29552 |
MOOG | VO-WP-8209 |
MOOG | VO-WP-8210 |
MOOG | VO-WP-8210P |
MOTAQUIP | VSA774 |
MS | 10172-PCS-MS |
NK | 5014710 |
OPENPARTS | SSW1137.11 |
OPTIMAL | G6-067 |
QUINTON HA | QSA9650S |
RTS | 76-00091 |
RUV | 935421 |
SASIC | 9005133 |
SBS | 19025014710 |
SEAT | 191407151B |
SIDEM | 63488 A |
SIDEM | 63488 B |
SIDEM | 63489 A |
SIDEM | 63489 B |
SKF | VKDS 321000 |
SKF | VKDS 321000 B |
SPIDAN | 44770 |
SPIDAN | 44972 |
SWAG | 30 73 0013 |
TALOSA | 30-09510 |
TOPRAN | 102 771 |
TRW | JTC369 |
TTC | 07.30.008 |
VAICO | V10-7090-1 |
VEMA | 1498 |
VEMA | 1508 |
VEMA | 1509 |
VW | 191407151B |
SEAT
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.
OCAP to włoski producent części samochodowych. Firma posiada ogromne doświadczenie, zbierane już od 1975 roku. Części samochodowe OCAP tworzą bogaty asortyment elementów z różnych układów samochodowych. Niemniej jednak zdecydowanie dominują w ofercie części układu kierowniczego OCAP oraz elementy zawieszenia OCAP. W tych kategoriach referencji jest najwięcej, a należące do nich części OCAP są najwyżej cenione przez kierowców. Auto części OCAP to między innymi drążki kierownicze, przekładnie i pompy wspomagania. Niemniej jednak w asortymencie znajduje się również wiele drobnych elementów uzupełniających, takich jak uszczelki czy gumy wykorzystywane w układzie kierowniczym. Natomiast zawieszenie OCAP to między innymi wahacze, sworznie i tuleje. Dostępne są również elementy mocujące oraz amortyzujące. Przedsiębiorstwo OCAP od lat cieszy się renomą na rynku europejskim i nie tylko. Niezmiennie główna siedziba firmy znajduje się we Włoszech. Jednak już dawno firma działa również daleko poza granicami tego kraju. Oddziały przedsiębiorstwa znajdują się między innymi na Węgrzech i we Francji, ale również w Indiach czy Chinach. Części OCAP trafiają na aftermarket, ale również na pierwszy montaż do fabryk renomowanych producentów samochodów, takich jak np. FIAT.