Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 211261 |
AUDI FAW | 1K0 505 311 AB |
AUDI | 1K0 505 311 AB |
BORG BECK | BCA6889 |
BUGIAD | BSP22151 |
CORTECO | 49398628 |
DELPHI | TC3405 |
DENCKERMAN | D120344 |
EUROREPAR | 1679740380 |
FAG | 821 0693 10 |
FAI | SS7296 |
FEBI | 34884 |
FIRST LINE | FCA6889 |
JAPANPAR | BS-0905 |
LEMFO | 36758 01 |
MAPCO | 52742 |
METZGER | 58073609 |
MONROE | L29A29 |
MOOG | VO-TC-8737 |
NK | 50147143 |
OCAP | 0704280 |
OPTIMAL | G5-946 |
OPTIMAL | G5-947 |
QUINTON HA | QSJ3745S |
RTS | 95-09105 |
RUV | 938206 |
SEAT | 1K0 505 311 AA |
SEAT | 1K0 505 311 AB |
SEAT | 7N0 505 311 |
SIDEM | 63178 |
SKF | VKDS 421008 |
SKODA | 1K0 505 311 AB |
SKODA | 1K0 505 311 S |
SPIDAN | 58273 |
SWAG | 30 93 4884 |
TALOSA | 46-04273 |
TOPRAN | 113 995 |
TRISCAN | 8500 295029 |
TRW | JTC2813 |
TTC | 07.32.035 |
VAICO | V10-7242 |
VW | 1K0 505 311 AA |
VW | 1K0 505 311 AB |
VW | 1K0 505 311 H |
VW | 1K0 505 311 J |
VW | 1K0 505 311 S |
VW | 1K0 506 311 S |
VW | 7N0 505 311 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.