Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 210898 |
AUDI | 1K0 407 152 |
AUDI | 1K0 407 152AA |
AUDI | 1K0 407 152AB |
AUTOMEGA | 110050210 |
BIRTH | BR1755 |
BORG BECK | BCA6367 |
COMLINE | CCA2060 |
DELPHI | TC2483 |
DENCKERMAN | D120283 |
FAI | SS2443 |
FIRST LINE | FCA6367 |
FLENNOR | FL0952-G |
LEMFO | 30630 01 |
METZGER | 58013302 |
MOOG | VO-WP-1861 |
NK | 5014744 |
OCAP | 0784282 |
OPTIMAL | G6-1063 |
PEX | 12.07.362 |
QUINTON HA | QSA2019S |
RTS | 76-90932-1 |
SASIC | 9005756 |
SEAT | 1K0 407 152AA |
SEAT | 1K0 407 152P |
SIDEM | 63779 |
SKODA | 1K0 407 152AA |
SKODA | 1K0 407 152P |
VAICO | V10-7237-1 |
VEMA | 22846 |
VW | 1K0 407 152 |
VW | 1K0 407 152AA |
VW | 1K0 407 152P |
VW | 1K0407152BC |
VW | 1K0407152BD |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.