Dodaj opinię
(09.02.2022)
Opinia wystawiona dla Wahacze - kompletny zestaw naprawczy FAG 824 0018 30
(12.11.2021)
Opinia wystawiona dla Wahacz zawieszenia koła FAG 821 0211 10
(12.11.2021)
Opinia wystawiona dla Wahacz zawieszenia koła FAG 821 0210 10
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 4D0 407 151 P |
AUDI | 4D0407151P |
AUDI | 8D0 411 317 D |
AUDI | 8D0 411 318 D |
AUDI | 8D0411317D |
AUDI | 8D0411318D |
AUDI | 8E0 407 505 A |
AUDI | 8E0 407 506 A |
AUDI | 8E0 407 509 A |
AUDI | 8E0 407 510 A |
AUDI | 8E0 407 693 Q |
AUDI | 8E0 407 694 Q |
AUDI | 8E0407505A |
AUDI | 8E0407506A |
AUDI | 8E0407509A |
AUDI | 8E0407510A |
AUDI | 8E0407693Q |
AUDI | 8E0407694Q |
DELPHI | TC1400KIT |
FEBI | 21500 |
FEBI | 21502 |
LEMFO | 27421 01 |
LEMFO | 2742101 |
MEYLE | 116 050 0029/HD |
MEYLE | 1160500029/HD |
MEYLE | 1160500029HD |
MOOG | VO-RK-5001 |
MOOG | VORK5001 |
QUINTON HA | QSJ5003K |
RUV | 935749S |
VW | 4D0 407 151 A |
VW | 4D0 407 151 B |
VW | 4D0 407 151 C |
VW | 4D0 407 151 E |
VW | 4D0 407 151 F |
VW | 4D0 407 151 G |
VW | 4D0 407 151 H |
VW | 4D0 407 151 J |
VW | 4D0 407 151 P |
VW | 4D0407151A |
VW | 4D0407151B |
VW | 4D0407151C |
VW | 4D0407151E |
VW | 4D0407151F |
VW | 4D0407151G |
VW | 4D0407151H |
VW | 4D0407151J |
VW | 4D0407151P |
VW | 8D0 498 998 |
VW | 8D0498998 |
AUDI
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.
FAG jest jednym ze światowych liderów w produkcji łożysk dla przemysłu motoryzacyjnego. Marka powstała w 1883 roku i należy do Schaeffler Group, drugiego co do wielkości producenta łożysk na świecie. Fabryki marki FAG znajdują się na całym świecie: w USA, Kanadzie, Portugalii, Włoszech, na Węgrzech, w Austrii i Indiach.
Pod marką FAG produkuje się oryginalne części dla największych marek samochodów: Alfa-Romeo, Daewoo, Seat, Skoda, Ford, Fiat, Opel, Peugeot, Renault, Porsche, Honda, Hyundai, Audi, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Scania , Suzuki, Mercedes-Benz, Toyota, Mazda, BMW, Volkswagen oraz Volvo. Pod znakiem towarowym FAG można znaleźć jednak także szereg części zamiennych, przeznaczonych na niezależny rynek wtórny.
Łożyska kół samochodowych to największa linia produkcyjna marki FAG. Wykonane z trwałych materiałów odpornych na korozję i ścieranie. Na uwagę zasługuje fakt, że elementy uszczelniające i smary stosowane w niektórych komponentach mogą wytrzymać temperaturę nawet powyżej 120 ° C. Ponadto dzięki doskonałej konstrukcji i optymalnemu współczynnikowi tarcia, łożyska FAG wytwarzają niewielki hałas.