Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
CEVAM | 5204 |
CEVAM | 5819 |
DA SILVA | 9101T |
DA SILVA | 9106T |
DA SILVA | 9108T |
DA SILVA | 9218T |
DA SILVA | JC9101 |
DEPA | 3373400 |
DEPA | 3379200 |
DEPA | 3379300 |
DOYEN | T4329 |
DOYEN | T5203 |
DOYEN | T5204 |
DOYEN | T6228 |
EAI | T68284 |
EKG | 922412 |
EKG | 922414 |
EKG | 922435 |
EKG | 922499 |
FARCOM | 121944 |
FARCOM | 121945 |
FARCOM | 121948 |
FARCOM | 121952 |
FARCOM | 122199 |
GR | WW3004 |
GR | WW3091 |
GR | WW3226 |
GR | WW3259 |
GR | WW3305 |
LOEBRO | 301524 |
METELLI | 17-0172 |
NK | 504709 |
SBS | 1701504709 |
SHAFTEC | VW134R |
SKF | VKJC 1013 |
SKF | VKJC 1018 |
SKF | VKJC 1118 |
SKF | VKJC 5054 |
SNRA | V1109 |
SNRA | V1119 |
SNRA | V1207 |
SNRA | V1209 |
SNRA | VW109 |
SNRA | VW1109 |
SNRA | VW1119 |
SNRA | VW119 |
SNRA | VW1207 |
SNRA | VW1209 |
SNRA | VW207 |
SNRA | VW209 |
SPIDAN | 22414 |
SPIDAN | 22435 |
SPIDAN | 24092 |
VAG | 171 407 272 |
VAG | 171 407 272 AF |
VAG | 171 407 272 AG |
VAG | 171 407 272 G |
VAG | 171 407 272 M |
VAG | 171 407 272 MX |
VAG | 171 407 272 N |
VAG | 171 407 272 P |
VAG | 171 407 272 X |
VAG | 171 407 272F |
VAG | 171 407 274 CX |
VAG | 171407272AP |
VAG | 171407272B |
VAG | 171407272E |
VAG | 171407272EX |
VAG | 191 407 272 AQ |
VAG | 191 407 274 EX |
VAG | 6E0 407 452AX |
VAG | 6N0 407 272L |
VW | 171 407 272 |
VW | 171 407 272 AF |
VW | 171 407 272 AG |
VW | 171 407 272 AP |
VW | 171 407 272 B |
VW | 171 407 272 E |
VW | 171 407 272 EX |
VW | 171 407 272 F |
VW | 171 407 272 G |
VW | 171 407 272 M |
VW | 171 407 272 MX |
VW | 171 407 272 N |
VW | 171 407 272 P |
VW | 171 407 272 X |
VW | 171 407 274 CX |
VW | 191 407 272 AQ |
VW | 191 407 274 EX |
VW | 6E0 407 272 H |
VW | 6E0 407 452 AX |
VW | 6N0 407 272 L |
SEAT
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Półoś to istotny element konstrukcyjny pojazdu. Część ta składa się z długiej rury oraz znajdujących się na jej dwóch krańcach przegubów. Zadaniem półosi jest przeniesienie siły napędowej ze skrzyni biegów, a konkretnie z mechanizmu różnicowego, na piasty kół. Innymi słowy, półoś sprawia, że po wciśnięciu gazu siła wygenerowana przez silnik dociera do kół, wprawiając je w ruch. Bez wątpienia jest to zatem element, który odpowiada nie tyle za sprawną i bezawaryjną pracę pojazdu, ile w ogóle umożliwia jego działanie. Uszkodzenie półosi powoduje unieruchomienie samochodu.
W samochodach z napędem tylnym obciążenie półosi jest ograniczone, gdyż przenosi ona jedynie siłę napędową, jednak w przypadku pojazdu z napędem 4x4 lub też napędem przednim, dochodzi do tego jeszcze siła wytwarzana przez układ kierowniczy. Analogicznie prezentuje się sytuacja wału napędowego, przekazującego siłę na tylne koła pojazdu. Jeżeli poza siłą napędową obciąża go także siłą generowana z układu kierowniczego, jest on podwójnie narażony na awarię.
Największym zagrożeniem dla półosi będących elementem zawieszenia są uszkodzenia mechaniczne. Ulegają im głównie przeguby, wskutek oddziaływania piasku czy żwiru. Ponadto, częstym problemem jest także wybicie łożysk przegubów. Co prawda w teorii w takiej sytuacji istnieje możliwość regeneracji, jednak mechanicy zalecają wymianę. Awarie półosi są dosyć łatwe do zauważenia. Przeważnie z okolic przednich kół słychać charakterystyczne zgrzyty, szczególnie przy skrętach kół.