Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUTOGAMMA | GA20032 |
AVA | FT8431 |
AVA | FT8432 |
CITRO | 6441AN |
CITRO | 6441BC |
DENSO | DEA09046 |
FIAT | 55702442 |
FIAT | 55702443 |
FIAT | 77364529 |
FIAT | 77364826 |
FIAT | 77364951 |
FIAT | 77364956 |
FIAT | 77366856 |
FRIGAIR | 05991039 |
FRIGAIR | 05991040 |
HELLA | 8EW351149331 |
MAHLE | AB200000P |
MAHLE | AB201000P |
MAHLE | AB205000P |
NISSENS | 87086 |
NRF | 34027 |
OPEL | 13335075 |
OPEL | 1845112 |
OPEL | 1845113 |
OPEL | 1845133 |
OPEL | 55702442 |
OPEL | 55702443 |
PEUGE | 6441AN |
PEUGE | 6441BC |
VALEO | 715268 |
ABARTH
|
CITROËN
|
FIAT
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Dmuchawa to końcowa część układu klimatyzacji, bezpośrednio odpowiedzialna za wtłaczanie powietrza do kabiny. Urządzenie jest zasilane elektrycznie. Za sprawą dostarczenia prądu o natężeniu 12 V lub 24 V, w ruch zostają wprawione wentylatory o dużej mocy, które wtłaczają zassane wcześniej powietrze. Należy zaznaczyć, że w zależności od ustawień, jest to powietrze zimne lub ciepłe – obie opcje są możliwe do zrealizowania.
Zapewniające utrzymanie odpowiedniej temperatury w kabinie, dmuchawy klimatyzacji są w stanie w krótkim czasie wtłaczać duże ilości powietrza. Użytkownik ma możliwość regulowania pracy wentylatorów, decydując o sile nawiewu. Kontrola jest możliwa z dwóch poziomów – panelu środkowego w kabinie, jak i kratek nawiewu.
Ze względu na pracę na wysokich obrotach, dmuchawa klimatyzacji jest narażona na przyspieszoną eksploatację oraz uszkodzenia. Co prawda smar ogranicza siłę tarcia, jednak nie jest w stanie zredukować jej całkowicie, co ostatecznie prowadzi do zużycia łopatek. Jest to naturalna konsekwencja całkowicie poprawnego użytkowania dmuchawy klimatyzacji. Ponadto, z czasem smaru zaczyna ubywać, co zwiększa siłę tarcia. Wskazana jest zatem konserwacja dmuchawy, a zwłaszcza łopatek wentylatorów, która wydłuża żywotność tych ważnych części układu klimatyzacji. Należy również pamiętać o możliwych awariach silnika napędzającego pracę wentylatorów. W przypadku awarii którejś z części zwykle możliwa jest jej wymiana, jednak zaleca się wymianę całej dmuchawy klimatyzacji.