Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 51262 |
AISIN | CSCE-FO08 |
AISIN | CSCEFO08 |
FORD | 1727158 |
FORD | 1741668 |
FORD | 2011515 |
FORD | CC11-7A564-AC |
FORD | CC117A564AB |
FTE | ZA34076.3.2 |
FTE | ZA3407632 |
LUK | 510 0241 10 |
VALEO | 875002 |
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprzęgło to element samochodu, który umożliwia przekazywanie napędu z silnika do skrzyni biegów, co pozwala z kolei kierowcy na płynne ruszanie samochodem z miejsca, zmianę przełożeń w trakcie jazdy oraz możliwość zatrzymania samochodu bez konieczności gaszenia silnika. Podstawowe elementy sprzęgła to pompa i wysprzęglik centralny.
Wysprzęglik centralny to bardzo istotny element sprzęgła samochodowego. Podzespół ten współpracuje z pompą sprzęgła i stanowi de facto zalety łożyska wysprzęglającego i siłownika hydraulicznego.
Wysprzęglik to podzespół stosunkowo trwały, lecz z czasem ulega procesowi eksploatacji. Najczęściej dochodzi do wytarcia elementów tłoczka. Powstaje sporo nieszczelności i tym samym wycieka płyn. Wówczas sprzęgło będzie pracować nieprawidłowo. Uszkodzony wysprzęglik centralny należy wymienić na nowy.
Trzeba mieć także na uwadze, że w zasadzie każdy specjalista z branży motoryzacyjnej zaleca wymianę wysprzęglika centralnego przy każdorazowej wymianie kompletnego zestawu sprzęgła – daje to kierowcy pewność, że cały zespół sprzęgła odzyska pierwotne cechy i będzie funkcjonował prawidłowo przez długi czas.
Wymiana wysprzęglika nie należy do trudnych ale zaleca się, by skorzystać z usług profesjonalnych mechaników. Po części zamienne od sprawdzonych marek, w tym wysprzęgliki centralne dedykowane wielu popularnym markom samochodowym zapraszamy na stronę naszego sklepu internetowego.