Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 430302 |
APEC | RCA231 |
ATE | 11938770022 |
ATE | 24.3387-7002.5 |
BENDIX | 694304B |
BOSCH | 0 986 474 226 |
BRAKE ENG | CA2092R |
BREMBO | F68081 |
BUDWEG | 343243 |
DA SILVA | ET2157 |
DELCOREMY | DC73243 |
ELSTOCK | 87-0751 |
ERABENELUX | BC56011 |
FERODO | FCL694304 |
FTE | RS381403A0 |
FTE | RX381403A0 |
GIRLING | 7106223 |
GR | RE6128 |
HELLA | 8AC 355 382-661 |
HELLA | 8AN 355 440-461 |
JURID | 694304J |
METZGER | 6250374 |
METZGER | 6260374 |
NK | 2139116 |
OPTIMAL | BC-1040R |
QUINTON HA | QBS3490 |
REMSA | 9020922 |
REMY | RAB84354 |
RENAU | 7701049109 |
SBS | 13012139116 |
SPIDAN | 403243 |
TEXTAR | 38005500 |
TEXTAR | 38041600 |
TRISCAN | 8170343243 |
TRW | BHR223E |
UBD | 54901 |
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.