Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 522631 |
APEC | LCA118 |
ASHUKI | H309-17NEW |
ATE | 24.3384-1749.5 |
ATI | E3170 |
BLUEPRINT | ADH24544 |
BLUEPRINT | ADH24544R |
BOSCH | 0 986 134 378 |
BRAKE ENG | CA2104 |
BREMBO | F28072 |
BUDWEG | 343170 |
DA SILVA | ET2082 |
DELCOREMY | DC73170 |
DELPHI | LC7695 |
DRI | 4171700 |
ELSTOCK | 86-0771 |
ERABENELUX | BC53170 |
FTE | RX3898121A0 |
GIRLING | 7103639 |
GR | HO6117 |
HBJAKOPART | J3214034 |
HELLA | 8AC 355 383-051 |
HONDA | 43013-S1A-E01 |
HONDA | 43013SEAE01 |
MAG | 600000075020 |
METZGER | 6250687 |
NK | 2126121 |
OPTIMAL | BC-1524L |
PAGID | 76299 |
QUINTON HA | QBS1861 |
REMSA | 9021041 |
REMY | RAB84281 |
SBS | 13012126121 |
SPIDAN | 403170 |
TEXTAR | 38156800 |
TRISCAN | 8170343170 |
TRW | BHN639E |
UBD | 54786 |
ZIMMERMANN | 280.3.50014 |
HONDA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.