- Średnica [mm]: 54
- Parzyste numery artykułów: FT32803
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy)
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 528891 |
APEC | LCA458 |
ATE | 24354118235 |
BENDIX | 694545B |
BOSCH | 0 986 134 329 |
BRAKE ENG | CA2719 |
BREMBO | F68102 |
BUDWEG | 343646 |
CARDONE | 384604 |
DELCOREMY | DC83646 |
ELSTOCK | 82-1621 |
ERABENELUX | BC63646 |
FERODO | FCL694545 |
FTE | RX5498161A0 |
HELLA | 8AC 355 389-931 |
JURID | 694545J |
LADA | 7701208332 |
LADA | 7711368116 |
LPR | PF12705 |
MERCE | 415 420 02 83 |
MERCE | A 415 420 02 83 |
NK | 2139127 |
OPTIMAL | BC-1159L |
REMSA | 9027191 |
REMY | DC83646 |
REMY | RAB94757 |
RENAU | 77 01 208 332 |
SBS | 13012139127 |
SPIDAN | 403646 |
TEXTAR | 38133100 |
TRISCAN | 8170343646 |
TRW | BHW415E |
DACIA
|
LADA
|
MERCEDES-BENZ
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.