- Średnica [mm]: 60
- Parzyste numery artykułów: FT32809
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięsć
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 423661 |
ALANKO | 312508 |
APEC | LCA747 |
ATE | 11960197172 |
ATE | 24.3601-9717.5 |
BRAKE ENG | CA2966 |
BREMBO | F61256 |
BUDWEG | 344176 |
CITRO | 4400 V7 |
DELCOREMY | DC84176 |
DRI | 3199810 |
DS | 4400 V7 |
ELSTOCK | 821989 |
ERABENELUX | BC64176 |
FERODO | FCL694359 |
FTE | RX6098141A0 |
GR | CI6207 |
HELLA | 8AC 355 398-521 |
HELLAPAGID | 8AC 355 398-521 |
NK | 2119163 |
OPTIMAL | BC-1313L |
PAGID | 73197 |
PEUGE | 4400 V7 |
REMSA | 9029661 |
REMY | DC84176 |
REMY | RAB95287 |
SBS | 13012119163 |
TEXTAR | 38245400 |
TRISCAN | 8170344176 |
TRW | BHS1462E |
CITROËN
|
DS
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.