- Materiał: Żeliwo
- Średnica 1 [mm]: 45
- Średnica 2 [mm]: 48
- Parzyste numery artykułów: FT32815
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 522761 |
APEC | LCA548 |
ATE | 24348117855 |
ATI | E4168 |
BOSCH | 0 986 134 345 |
BRAKE ENG | CA2823 |
BREMBO | F61248 |
BUDWEG | 344168 |
CITRO | 16 077 316 80 |
CITRO | 4401 L2 |
CITRO | 4401.L2 |
DELCOREMY | DC84168 |
DRI | 3181310 |
ELSTOCK | 82-1831 |
ERABENELUX | BC64168 |
FERODO | FCL695101 |
FIAT | 9467578080 |
FTE | RX459835A0 |
GIRLING | 71071295 |
GR | FI6221 |
HELLA | 8AC 355 386-491 |
HELLAPAGID | 8AC 355 386-491 |
KAWE | 344168 |
METZGER | 6250565 |
NK | 2119159 |
OPTIMAL | BC-2639L |
PAGID | 77967 |
REMSA | 9028231 |
REMY | DC84168 |
SBS | 13012119159 |
SPIDAN | 404168 |
TEXTAR | 38138000 |
TRISCAN | 8170344168 |
TRW | BHS1295E |
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.