Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 522741 |
ATE | 24341417155 |
ATI | E4166 |
BOSCH | 0 986 134 346 |
BREMBO | F61246 |
BUDWEG | 344166 |
CITRO | 4401 L0 |
CITRO | 4401.L0 |
DELCOREMY | DC74166 |
ELSTOCK | 86-1830 |
ERABENELUX | BC54166 |
FERODO | FCL695099 |
FIAT | 9467567480 |
FTE | RX419827A0 |
GR | FI6223 |
HELLA | 8AC 355 384-831 |
KAWE | 344166 |
METZGER | 6250555 |
NK | 2119161 |
OPTIMAL | BC-1444L |
REMSA | 9029511 |
REMY | DC74166 |
REMY | RAB85277 |
SPIDAN | 404166 |
TEXTAR | 38137600 |
TRISCAN | 8170344166 |
TRW | BHS997 |
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.