- Średnica [mm]: 54
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięsć
- Materiał: Żeliwo
- Parzyste numery artykułów: FT32821
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
APEC | LCA417 |
ATE | 24.3541-1829.5 |
ATE | 24354118297 |
BOSCH | 0 204 004 566 |
BOSCH | 0 986 134 077 |
BRAKE ENG | CA2644 |
BREMBO | F23158 |
BUDWEG | 343988 |
CARDONE | 384750 |
DRI | 3181610 |
ELSTOCK | 82-1861 |
ERABENELUX | BC63988 |
FERODO | FCL695105 |
FIAT | 77363933 |
FIAT | 77365008 |
FTE | RS549891A0 |
FTE | RX549891A0 |
GIRLING | 7111933 |
GR | FI6227 |
NK | 2123171 |
OPEL | 5 42 206 |
OPEL | 55 42 097 |
OPEL | 93189801 |
OPEL | 95511301 |
OPTIMAL | BC-2595L |
QUINTON HA | QBS7713 |
REMY | DC83988 |
SPIDAN | 403988 |
TEXTAR | 38024800 |
TEXTAR | 38211800 |
TRISCAN | 8170343988 |
TRW | BHW933E |
VAUXH | 5 42 206 |
VAUXH | 55 42 097 |
VAUXH | 93189801 |
VAUXH | 95511301 |
ZIMMERMANN | 230.1.30067 |
ABARTH
|
FIAT
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.