Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 430962 |
ATE | 11957199542 |
BREMBO | F23187 |
BUDWEG | 344627 |
CHRYS | 77365310 |
DRI | 3238720 |
EAI | 2224852 |
ELSTOCK | 832378 |
ERABENELUX | BC64627 |
FIAT | 77364967 |
FIAT | 77365310 |
FIAT | 77365616 |
FTE | RX5798218A0 |
KAWE | 344627 |
NK | 2110134 |
OPEL | 5 42 373 |
OPEL | 95511370 |
OPEL | 95522661 |
REMSA | 9032452 |
REMY | DC84627 |
SHAFTEC | BC20003 |
TEXTAR | 38249000 |
TRISCAN | 8170344627 |
TRW | BHX654E |
VAUXH | 5 42 373 |
VAUXH | 95511370 |
ALFA ROMEO
|
FIAT
|
LANCIA
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.