- Średnica tłoka 2 [mm]: 52
- Parzyste numery artykułów: FT32838
- Rozstaw srub mocujących: 195
- Dla grubości tarczy hamulcowej [mm]: 28
- Masa [g]: 5230
- Ilość połączeń: 1
- Materiał: Żeliwo szare
- Średnica 1 [mm]: 46
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ATE | 24352117125 |
BOSCH | 986135303 |
BREMBO | F61235 |
BREMBO | FBR015 |
CARDONE | 831916 |
CITRO | 4401J9 |
ELSTOCK | 831916 |
ELSTOCK | 831916004 |
FEBI | 179431 |
FTE | 9291551 |
FTE | 9298235 |
HELLA | 8AC355394241 |
HELLA | 8AN355794241 |
JPG | 3161900980 |
MAXGEAR | 270741 |
MAXGEAR | 820258 |
METZGER | 6260320 |
OPEL | 4401J9 |
OPTIMAL | BC1100R |
PEUGE | 1607876380 |
PEUGE | 4401J9 |
TRISCAN | 8170343915 |
TRISCAN | 817510120 |
VAUXH | 4401J9 |
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.