- Ograniczenia producenta: TRW
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięsć
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy ze zintegrowanym hamulcem pomocniczym
- Materiał: Aluminium
- Średnica [mm]: 38
- Parzyste numery artykułów: BHN329
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ATE | 24.3387-1710.5 |
ATE | 24338717107 |
BENDIX | 694168B |
BOSCH | 0 986 474 228 |
BREMBO | F61167 |
BUDWEG | 343003 |
CITRO | 16 073 757 80 |
CITRO | 4400 N5 |
DA SILVA | ET1929 |
DELCOREMY | DC73003 |
DELPHI | LC7526 |
ELSTOCK | 87-0800 |
ERABENELUX | BC53003 |
FERODO | FCL694168 |
FTE | RX389850A0 |
GR | PE6150 |
HELLA | 8AC 355 383-581 |
HELLA | 8AN 355 783-581 |
HELLAPAGID | 8AC 355 383-581 |
HELLAPAGID | 8AN 355 783-581 |
JURID | 694168J |
NK | 213750 |
OPTIMAL | BC-1037R |
PEUGE | 16 073 757 80 |
PEUGE | 4400 N5 |
REMSA | 9022002 |
REMY | DC73003 |
REMY | RAB84114 |
TEXTAR | 38047000 |
TRISCAN | 8170343003 |
UBD | 54817 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.
Hart to polska firma, działająca w branży motoryzacyjnej od ponad 30 lat. Pierwsze kroki na rynku stawiała w 1990 roku, wprowadzając do sprzedaży kilka produktów. Dzisiaj oferta przedsiębiorstwa jest już w zasadzie kompletna. Znajduje się w niej niemal 500 tys. pozycji, co czyni firmę Hart jednym z największych dystrybutorów części samochodowych w tej części Europy.
Oferowane przez Hart części zamienne to elementy z wielu kategorii. Dobre opinie zbierają między innymi elementy układu napędowego oraz hamulcowego. Firma posiada też szeroką ofertę w zakresie części zawieszenia, układu kierowniczego, czy elektroniki samochodowej. Warto wspomnieć również o akcesoriach Hart. Liczne akcesoria do poszczególnych układów to śruby, zaciski, zawory i wiele więcej. Wszystko to produkty wysokiej jakości, wielokrotnie testowane pod kątem sprawności i bezpieczeństwa działania.
Hart to dystrybutor, który działa pod wieloma markami. Jest to cecha wyróżniająca, rzadka w przypadku dystrybutorów. Wynika z faktu, że części Hart jest bardzo wiele i są różnorodne. Poza częściami zamiennymi i akcesoriami Hart to też eksploatacyjne płyny samochodowe i wyposażenie warsztatu. Firma kieruje swoją ofertę do właścicieli i mechaników samochodów oraz motocykli.