- Otwór o śr[mm]: 52
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięsć
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Bez łącznika
- System hamulcowy: ATE
- Parzyste numery artykułów: 8AC 355 388-771
- Techniczny numer informacyjny: AC8878
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ASHUKI | J05065 |
ATE | 11352100222 |
ATE | 11352100262 |
ATE | 11352180102 |
ATE | 27130007253 |
BENDIX | 692302B |
BENDIX | 9669498 |
BLUEPRINT | ADG04802 |
BOSCH | 0986471906 |
BOSCH | 0986473906 |
BOSCH | 098647A906 |
BRAKE ENG | CA759R |
BUDWEG | 341821 |
CHEVR | 96193090 |
DELCOREMY | DC81821 |
DELPHI | LC3457 |
ECP | 133720061 |
ELSTOCK | 830450 |
FTE | RX521401A0 |
HBJAKOPART | J3220900 |
HELLAPAGID | 355388781 |
KAWE | 341821 |
NIPPARTS | J3220900 |
NK | 2136128 |
OPEL | 542232 |
OPEL | 5542050 |
OPEL | 90297766 |
OPEL | 90487043 |
PAGID | 87166 |
QUINTON HA | QBS3188 |
SBS | 13012136128 |
TEXTAR | 38064900 |
TRW | 32933173 |
TRW | BHS143 |
TRW | BHS143E |
UBD | 50297 |
VAUXH | 90297766 |
VAUXH | 90487043 |
DAEWOO
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.
Hella Pagid to firma motoryzacyjna, wyspecjalizowana w produkcji części układu hamulcowego. Marka powstała na mocy porozumienia TMD Friction z przedsiębiorstwem Hella. Połączenie sił dwóch tak silnych podmiotów poskutkowało powstaniem firmy, która szybko stała się jednym z ważniejszych graczy wśród producentów części hamulcowych.
Firma Hella Pagid to przede wszystkim producent klocków i tarcz hamulcowych. Najwyższej klasy klocki i tarcze hamulcowe Hella Pagid to elementy montowane w samochodach osobowych, autach ciężarowych i przemysłowych oraz w innych pojazdach mechanicznych. Ponadto, w asortymencie znajdują się również szczęki hamulcowe, bębny hamulcowe oraz czujniki zużycia hamulców. Oferta producenta jest bardzo szeroka i zróżnicowana. Jeżeli chodzi o auta osobowe, części samochodowe Hella Pagid pokrywają dziś w całości rynek zachodniej Europy.
Specyfiką firmy Hella Pagid jest stałe dążenie do przekraczania kolejnych granic technologicznej wyobraźni. Technologiczne udoskonalenia klocków hamulcowych Hella Pagid sprawiają, że produkty te należą w swojej kategorii do najlepszych na rynku. Inżynierowie zatrudnieni przez firmę pracują w jej laboratorium badawczym, gdzie poszukują sposobów na udoskonalanie produktów. Gotowe części samochodowe Hella Pagid są natomiast poddawane szeregowi testów. Część z nich odbywa się w laboratorium, inne natomiast mają miejsce na drodze. Pomyślne przejście testów jest warunkiem koniecznym dopuszczenia danych autoczęści do sprzedaży.