Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
4X4 ESTANF | PDF-37-271 |
A.B.S. | 430931 |
APEC | LCA741 |
ASHUKI | PAL4-1826 |
ATE | 24.6238-7047.5 |
ATI | E4836 |
AUDI | 3Q0 998 281 |
AUDI | 3Q0998281 |
AUDI | 8V0 615 423 |
AUDI | 8V0 615 423 D |
AUDI | 8V0 998 281 |
AUDI | 8V0615423 |
AUDI | 8V0615423D |
AUDI | 8V0998281 |
BENDIX | 594282 |
BREMBO | F 85 340 |
BUDWEG | 344836 |
DA SILVA | ET5037 |
DEPA | ET74836 |
DRI | 4154020 |
E.D.R | DC76280E |
EAI | 2227001 |
EAI | 2227001E |
ELSTOCK | 86-2504 |
ERABENELUX | BCE54836 |
EUROBRAKE | 53012147175 |
FEBI | 181363 |
FERODO | FCL695217 |
HBJAKOPART | J3210826 |
HELLA | 8AC 355 396-971 |
HELLAPAGID | 8AC 355 396-971 |
KAWE | 344836 |
LAUBER | 77.2932 |
MEATDORIA | 85510 |
NK | 2147175 |
RE-EX | 506-07438 |
REMY | DC76280E |
SBS | 13012147175 |
SEAT | 3Q0 998 281 |
SEAT | 3Q0998281 |
SEAT | 5G0 615 423 D |
SEAT | 5G0615423D |
SEAT | 5Q0 615 423 E SQ5 |
SEAT | 5Q0615423ESQ5 |
SEAT | 8V0 615 423 D |
SEAT | 8V0 998 281 |
SEAT | 8V0615423D |
SEAT | 8V0998281 |
SERA | 3227001 |
SERA | 3227001E |
SKODA | 3Q0 998 281 |
SKODA | 3Q0998281 |
SKODA | 8V0 615 423 D |
SKODA | 8V0 998 281 |
SKODA | 8V0615423D |
SKODA | 8V0998281 |
SNRA | 1227001 |
SNRA | 1227001E |
TRISCAN | 8170 344836 |
TRISCAN | 8175 29239 |
VW | 3Q0 998 281 |
VW | 3Q0998281 |
VW | 5G0 615 423 D |
VW | 5G0615423D |
VW | 5Q0 615 423 E SQ5 |
VW | 5Q0615423ESQ5 |
VW | 8V0 615 423 |
VW | 8V0 615 423 D |
VW | 8V0 998 281 |
VW | 8V0615423 |
VW | 8V0615423D |
VW | 8V0998281 |
vika | 66151724201 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.
Metzger to niemiecka marka części samochodowych. Firma Metzger od lat posiada silną pozycję na niemieckim rynku. W ostatnim czasie przedsiębiorstwo coraz odważniej poczyna sobie również na rynku międzynarodowym. Producent zajmuje się tworzeniem części samochodowych do różnych układów. Najbogatszy asortyment firma posiada w kategorii elementów elektryki samochodowej. W wymienionej kategorii Metzger jest liderem na rodzimym rynku oraz jednym z ważniejszych graczy na rynku europejskim i światowym. Elektryka Metzger cieszy się uznaniem, będąc docenianą za wydajność oraz zaawansowanie technologiczne.
Pomimo wyjątkowo bogatej oferty w zakresie elektryki samochodowej, produkcja części z tej kategorii to tylko jeden z wielu obszarów, w których działa firma Metzger. Producent w sumie posiada w swojej ofercie niemal 30 000 referencji. Wśród nich znajdują się części układu kierowniczego i hamulcowego. W fabrykach Metzger powstają również sprzęgła, skrzynie biegów, elementy układu napędowego i wiele innych części samochodowych najwyższej jakości.
Metzger to firma z niemal 40-letnim doświadczeniem. Pierwsze części samochodowe Metzger powstały w 1980 orku. Początkowo firma produkowała nieliczne autoczęści, które dystrybuowała tylko na rynku lokalnym. Z czasem w katalogu pojawiało się coraz więcej referencji, a produkowane części samochodowe zaczęły trafiać także na rynki zagraniczne. Eksport na szeroką skalę rozpoczął się około roku 2011 i od tamtego czasu przedsiębiorstwo regularnie wprowadza swoje produkty na kolejne rynki.