- Lokalizacja w aucie: Oś tylna strona prawa
- Parzyste numery artykułów: 6261275
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
4X4 ESTANF | PDF-37-032 |
A.B.S. | 530542 |
APEC | RCA769 |
ASAM | 99361 |
ASVA | VWBC-5ERR |
ATE | 24.3384-1760.5 |
ATI | E4809 |
AUTO-SPEED | 290CA00168 |
AUTOFREN S | D4846C |
AUTOFREN S | D4846K |
BENDIX | 594265 |
BOSCH | 0986135530 |
BRAKE ENG | CA3238R |
BREMBO | F 85 333 |
BUDWEG | 344809 |
COMLINE | CBC253R |
DA SILVA | ET7190 |
DEPA | ET74809 |
DRI | 4242920 |
EAI | 2375480 |
ELSTOCK | 87-2492 |
ERABENELUX | BC54809 |
ERT | 400945 |
ERT | 400945K |
ESEN SKV | 44SKV384 |
EUROBRAKE | 5301212324 |
FEBI | 181545 |
FERODO | FCL695214 |
FTE | RX3898346A0 |
GIRLING | 71031139 |
HELLA | 8AC 355 399-261 |
HELLA | 8AN 355 799-261 |
HELLAPAGID | 8AC 355 399-261 |
HELLAPAGID | 8AN 355 799-261 |
KAWE | 344809 |
KLOKKERH | 9914554 |
KRAFT AUTO | 6036894 |
LAUBER | 77.3695 |
LYNXAUTO | BC-0105 |
LYNXAUTO | BC-6087 |
LYNXAUTO | BC-6138 |
MAXGEAR | 27-0450 |
MAXGEAR | 82-0454 |
MOTAQUIP | VBC352R |
NK | 212324 |
NTY | HZT-VW-071 |
PATRON | PRK270 |
RE-EX | 506-07401 |
REMSA | 9032382 |
REMY | DC74809 |
RIDEX | 405R0095 |
SBS | 1301212324 |
SEAT | 5Q0 615 424 A |
SEAT | 5Q0615424A |
SERA | 3375480 |
SHAFTEC | BC20034 |
SKODA | 5Q0 615 424 A |
SKODA | 5Q0615424A |
SNRA | 1375480 |
Stark | SKRK-0730096 |
TEXTAR | 38277600 |
TMI | BR007401 |
TRISCAN | 8170 344809 |
TRISCAN | 8175 29266 |
TRW | BHN1139 |
TRW | BHN1139E |
WXQP | G02456 |
WXQP | G02457 |
vika | 66151719701 |
vika | 66151719901 |
vika | 66981702101 |
SEAT
|
SKODA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.
Metzger to niemiecka marka części samochodowych. Firma Metzger od lat posiada silną pozycję na niemieckim rynku. W ostatnim czasie przedsiębiorstwo coraz odważniej poczyna sobie również na rynku międzynarodowym. Producent zajmuje się tworzeniem części samochodowych do różnych układów. Najbogatszy asortyment firma posiada w kategorii elementów elektryki samochodowej. W wymienionej kategorii Metzger jest liderem na rodzimym rynku oraz jednym z ważniejszych graczy na rynku europejskim i światowym. Elektryka Metzger cieszy się uznaniem, będąc docenianą za wydajność oraz zaawansowanie technologiczne.
Pomimo wyjątkowo bogatej oferty w zakresie elektryki samochodowej, produkcja części z tej kategorii to tylko jeden z wielu obszarów, w których działa firma Metzger. Producent w sumie posiada w swojej ofercie niemal 30 000 referencji. Wśród nich znajdują się części układu kierowniczego i hamulcowego. W fabrykach Metzger powstają również sprzęgła, skrzynie biegów, elementy układu napędowego i wiele innych części samochodowych najwyższej jakości.
Metzger to firma z niemal 40-letnim doświadczeniem. Pierwsze części samochodowe Metzger powstały w 1980 orku. Początkowo firma produkowała nieliczne autoczęści, które dystrybuowała tylko na rynku lokalnym. Z czasem w katalogu pojawiało się coraz więcej referencji, a produkowane części samochodowe zaczęły trafiać także na rynki zagraniczne. Eksport na szeroką skalę rozpoczął się około roku 2011 i od tamtego czasu przedsiębiorstwo regularnie wprowadza swoje produkty na kolejne rynki.