Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 621422 |
BOSCH | 0986474166 |
BRAKE ENG | CA2013R |
BUDWEG | 343529 |
DRI | 4237410 |
ECP | 133591561 |
ELSTOCK | 871347 |
HELLA | 8AC355388841 |
HELLAPAGID | 8AC355388841 |
IVECO | 42536631 |
IVECO | 42559618 |
IVECO | 504134583 |
KAWE | 343529 |
LPR | PF20952 |
METZGER | 6251150 |
MIN | MBC1016R |
NK | 212378 |
QUINTON HA | QBS4740 |
REMY | DC73529 |
SBS | 1301212378 |
TRISCAN | 8170343529 |
TRW | BHS791E |
ZIMMERMANN | 230430009 |
IVECO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.