- Parzyste numery artykułów: 8175 10239
- Ograniczenia producenta: ATE
- Średnica tłoka [mm]: 38
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy)
- Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 11
- Dla srednicy tarczy hamulcowej [mm]: 265
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 430362 |
ATE | 11.9387-7010.2 |
ATE | 11.9387-7016.2 |
ATE | 24.3387-7016.5 |
BENDIX | 591245 |
BENDIX | 694350B |
BLUEPRINT | ADM54546 |
BOSCH | 0 986 474 173 |
BRAKE ENG | CA2451R |
BREMBO | F24115 |
BUDWEG | 343397 |
DELCOREMY | DC73397 |
DELCOREMY | RAB84408 |
DENCKERMAN | B190014R |
DRI | 4272100 |
ELSTOCK | 87-0712 |
ESEN SKV | 23SKV044 RED |
FEBI | 178083 |
FORD | 1 223 704 |
FORD | 1 324 304 |
FORD | 1 365 648 |
FORD | 1223704 |
FORD | 1324304 |
FORD | 1365648 |
FORD | 2 080 513 |
FORD | 2080513 |
FORD | 3M512M088AA |
FORD | RM3M512-M088BA |
FORD | RM3M512M088BA |
FTE | 9290496 |
FTE | RS381404A0 |
FTE | RX381404A0 |
HBJAKOPART | J3223042 |
HELLAPAGID | 8AC355382681 |
HELLAPAGID | 8AN 355 782-681 |
KAMOKA | JBC0192 |
KAWE | 343397 |
KAWE | KC01022 |
MAPCO | 4777 |
MAXGEAR | 82-0032 |
MAZDA | BPYK-26-61X |
MAZDA | BPYK-26-61XA |
MAZDA | BPYK-26-61XB |
METZGER | 6250046 |
METZGER | 6260046 |
NK | 2125158 |
SBS | 13012125158 |
TEXTAR | 38041700 |
TRISCAN | 8170343397 |
TRW | BHN710E |
VEGE | 20074304 |
VOLVO | 36000903 |
VOLVO | 8602912 |
VOLVO | 8603736 |
FORD
|
MAZDA
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.
Triscan to firma motoryzacyjna z duńskim kapitałem. Przedsiębiorstwo zajmuje się dystrybucją części zamiennych do samochodów europejskich i azjatyckich. Oferta obejmuje 25 grup produktowych, co oznacza, że obecnie Triscan niemal w pełni zaspokaja potrzeby każdego kierowcy. Najważniejsze części w ofercie dystrybutora to bez wątpienia elementy układu hamulcowego. Klocki hamulcowe Triscan są doceniane w wielu krajach europejskich, podobnie jak zaciski, sprężyny dociskowe czy czujniki zużycia hamulców. W sumie w asortymencie przedsiębiorstwa znajduje się ponad 14 tysięcy referencji z tej kategorii.
Drugą największą grupę produktową stanowią części układu kierowniczego Triscan. Obecnie producent dysponuje ponad 6 tysiącami referencji w tej kategorii. Znajdują się tutaj między innymi drążki kierownicze i ich końcówki. Oferta w wymienionej kategorii jest stale poszerzana, głównie o referencje dla najnowszych modeli pojazdów.
Ponadto, oferta dystrybutora części samochodowych Triscan obejmuje m.in.: części układu napędowego, uszczelnienia silnika oraz innych podzespołów, części sprzęgła oraz skrzyni biegów. Ponadto, przedsiębiorstwo oferuje szeroki wybór produktów w kategorii części zawieszenia.
Triscan to firma duńska, jednak zasięg jej działania jest o wiele szerszy. Obecnie części samochodowe Triscan są dystrybuowane na terenie 35 krajów europejskich. Firma zatrudnia pracowników w Danii, Francji, Niemczech i Szwecji. Przedsiębiorstwo dysponuje trzema rozbudowanymi centrami dystrybucyjnymi, z których transportowane są autoczęści Triscan. Dwa centra dystrybucyjne znajdują się na terenie Danii, natomiast trzecie zlokalizowane jest w Niemczech.