- Ograniczenia producenta: ATE
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy stały (2-tłoczkowy)
- Materiał: Żeliwo
- Średnica 1 [mm]: 35
- Parzyste numery artykułów: BHN109E
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
APEC | LCA475 |
ATE | 13235180052 |
ATE | 24923580055 |
BENDIX | 691313B |
BENDIX | 691345B |
BOSCH | 0 986 471 834 |
BOSCH | 0 986 471 951 |
BOSCH | 986471951 |
BRAKE ENG | CA603 |
BREMBO | F50050 |
BREMBO | F50066 |
BUDWEG | 341002 |
BUDWEG | 341768 |
DA SILVA | ET0298 |
DA SILVA | ET0327 |
DELCOREMY | DC70834 |
DELCOREMY | DC71002 |
DELCOREMY | DC71768 |
DELPHI | LC2919 |
ERABENELUX | BC51002 |
ERABENELUX | BC51768 |
FERODO | FCL691345 |
FTE | RS35101A0 |
FTE | RX35101A0 |
FTE | RX359839A0 |
GIRLING | 7103108 |
HELLA | 8AC 355 381-631 |
HELLA | 8AN 355 440-211 |
JURID | 691345J |
MERCE | 000 420 82 83 |
MERCE | 001 423 46 98 |
MERCE | 124 420 02 83 |
MERCE | 201 420 00 83 |
MERCE | 201 420 02 83 |
MERCE | 4208283 |
MERCE | A 000 420 82 83 |
MERCE | A 001 423 46 98 |
MERCE | A 124 420 02 83 |
MERCE | A 201 420 00 83 |
MERCE | A 201 420 02 83 |
NK | 2133103 |
NK | 2133125 |
NK | 213341 |
NK | 213367 |
QH BENELUX | BC13333 |
QUINTON HA | QBS2629 |
QUINTON HA | QBS2635 |
QUINTON HA | QBS2659 |
QUINTON HA | QBS2689 |
REMSA | 9006031 |
SPIDAN | 400834 |
SPIDAN | 401768 |
TEXTAR | 38002300 |
TEXTAR | 38035900 |
TEXTAR | 38214600 |
TEXTAR | 38214800 |
TRISCAN | 8170341768 |
TRISCAN | 817034834 |
UBD | 50594 |
UBD | 50834 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.
TRW to marka części samochodowych znana niemal na całym świecie. Firma jest aktualnie jednym z liderów w branży motoryzacyjnej. Ogromne zakłady produkcyjne położone w 186 lokalizacjach pozwoliły na produkcję szerokiej gamy oryginalnych części samochodowych, a także części zamiennych dedykowanych na rynek wtórny.
Produkcję części zamiennych TRW rozpoczęło seryjnie w latach 60. Najpierw duży nacisk położony został na podzespoły elektroniki samochodowej, ale z czasem konsekwentnie uzupełniano katalog w części dedykowane kolejnym systemom i układom samochodowym.
Dzięki doskonałej jakości, części samochodowe TRW zyskały uznanie branży motoryzacyjnej na całym świecie. Według statystyk branżowych magazynów motoryzacyjnych jeden na trzy samochody w Europie, a także jeden na dwa samochody w Japonii jest wyposażony w części marki TRW. Części dedykowane są nie tylko samochodom osobowym, dostawczym, sportowym, ale także ciężarowym.