- Ograniczenia producenta: BOSCH
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięsć
- Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy ze zintegrowanym hamulcem pomocniczym
- Średnica [mm]: 48
- Parzyste numery artykułów: BHV659E
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
APEC | LCA114 |
ATE | 24.3484-1701.5 |
BOSCH | 0 204 902 026 |
BOSCH | 0 986 134 027 |
BRAKE ENG | CA2803 |
BREMBO | F 24 148 |
BUDWEG | 343928 |
ELSTOCK | 86-1847 |
ERABENELUX | BC53928 |
FERODO | FCL694695 |
FORD | 1371412 |
FORD | 1433964 |
FORD | 6C11-2553-AD |
FTE | RX4898151A0 |
GIRLING | 7110658 |
GR | FO6199 |
HELLA | 8AC 355 395-451 |
HELLAPAGID | 8AC 355 395-451 |
MAPCO | 4740 |
NK | 2125171 |
OPTIMAL | BC-1020L |
REMY | DC784968 |
REMY | RAB895079 |
TEXTAR | 38205900 |
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.
TRW to marka części samochodowych znana niemal na całym świecie. Firma jest aktualnie jednym z liderów w branży motoryzacyjnej. Ogromne zakłady produkcyjne położone w 186 lokalizacjach pozwoliły na produkcję szerokiej gamy oryginalnych części samochodowych, a także części zamiennych dedykowanych na rynek wtórny.
Produkcję części zamiennych TRW rozpoczęło seryjnie w latach 60. Najpierw duży nacisk położony został na podzespoły elektroniki samochodowej, ale z czasem konsekwentnie uzupełniano katalog w części dedykowane kolejnym systemom i układom samochodowym.
Dzięki doskonałej jakości, części samochodowe TRW zyskały uznanie branży motoryzacyjnej na całym świecie. Według statystyk branżowych magazynów motoryzacyjnych jeden na trzy samochody w Europie, a także jeden na dwa samochody w Japonii jest wyposażony w części marki TRW. Części dedykowane są nie tylko samochodom osobowym, dostawczym, sportowym, ale także ciężarowym.