- Tryb pracy: Elektryczny
- Rodzaj zaworu: Zawór magnetyczny
- Napięcie [V]: 12
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
PIERBURG | 7.22785.16.0 |
VW | 03D 131 503 B |
VW | 03D 131 503 D |
VW | 03D 131 503B |
VW | 03D 131 503D |
VW | 03D131503B |
VW | 03D131503D |
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawór egr to element znajdujący się na pograniczu układu wydechowego i dolotowego. Służy on ograniczaniu emisji spalin, co jest rozwiązaniem ekologicznym. Jego zadaniem jest przekazanie części spalin do układu dolotowego, tak aby mogły się one znaleźć w komorze silnika. Domyślnie zawór egr recyrkulacji spalin jest zamknięty, otwiera się dopiero wtedy, gdy jest to możliwe i bezpieczne dla silnika. O ile zawory starszej generacji pozostają w pozycji całkowicie zamkniętej lub całkowicie otwarte, o tyle w nowoczesnym układzie egr szerokość otwarcia zaworu jest regulowana w zależności od aktualnego zapotrzebowania. Należy podkreślić, że zawór egr działa tylko wtedy, gdy silnik pracuje na średnich obrotach, gdyż są to optymalne warunki jego pracy. Oznacza to, że recyrkulacja spalin nie ogranicza mocy silnika, gdyż przy maksymalnych obrotach zawór zostaje zamknięty.
Zawór egr recyrkulacji spalin stosunkowo często ulega awariom. Wynika to z trudnych warunków pracy tego elementu. Zagrażają mu przede wszystkim zanieczyszczenia znajdujące się w spalinach, które gromadząc się w zaworze mogą go zapchać. Ponadto, drażniące działanie spalin niejednokrotnie prowadzi do przepalenia konstrukcji zaworu egr. Objawami awarii egr, które kierowca powinien zauważyć, są: nierówna praca silnika na biegu jałowym, niemożliwość osiągnięcia maksymalnych obrotów, a także kłopot z zapalaniem silnika.
Niesprawność zaworu egr wymaga zwykle jego wymiany, choć w przypadku zapchania zanieczyszczeniami wystarczające może się okazać czyszczenie. Ażeby uniknąć awarii zaworu egr, należy wymieniać go zgodnie z zaleceniami producentów według których w pojazdach z silnikami benzynowymi są one w stanie działać sprawnie do 100 tys. km, natomiast z silnikami wysokoprężnymi wytrzymują maksymalnie do 60 tys. km.
ET EngineTeam to czeskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne. Firma działa jako dystrybutor wysokiej jakości podzespołów. Powstanie marki miało miejsce w 2007 roku. Minęło zatem zaledwie kilkanaście lat od wyprodukowania pierwszych części ET EngineTeam. Mimo to produkty tej marki już dzisiaj są powszechnie znane w wielu krajach europejskich. Co więcej, zarówno kierowcy, jak i właściciele warsztatów chętnie po nie sięgają, doceniając ich niezawodność.
Części samochodowe ET EngineTeam, to jak sama nazwa wskazuje, przede wszystkim silniki. Firma oferuje niezawodne komplety silników, jak również pojedyncze ich części. W ofercie można znaleźć między innymi cylindry i tłoki, ale również głowice, zawory i wiele więcej. Dystrybutor nieustannie poszerza zakres swojej działalności, dołączając do asortymentu coraz to kolejne produkty. Dzisiaj poza silnikami i ich częściami można w nim znaleźć również części układu rozrządu, a także alternatory oraz elementy układu grzania i chłodzenia.
Firma ET EngineTeam bardzo starannie dobiera dostawców części samochodowych. Ponadto, każdy produkt jest dokładnie sprawdzany, w celu uzyskania pewności, co do jego niezawodności. Dzięki temu klienci wybierający auto części ET EngineTeam otrzymują produkty najwyższej klasy, które nie zawodzą ich w najtrudniejszych momentach.