Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACKOJA | A38-63-0001 |
BH SERVICE | 6NU010171151 |
CSV ELECTR | CGR5014 |
DELPHI | 72-0335 |
DELPHI | EG10456-12B1 |
DIPASPORT | EGR178N |
DRI | 717720335 |
ELTA AUTOM | EE6196 |
ELTA AUTOM | XEG9224 |
ERA | 555369 |
FISPA | 83.1014 |
H.HESS/HEL | 6NU 010 171-151 |
HBELPARTS | J5691008 |
HELLA | 6NU010171151 |
HITACHI AU | 138483 |
HITACHI AU | 2508483 |
HITACHI | 138483 |
HITACHI | 2508483 |
HITACHI | AMV5107C |
HOFFER | 7518273 |
INTERMOTOR | 14450 |
INTERMOTOR | EGR310 |
INTERMOTOR | ERV224 |
INTERMOTOR | LEGR110 |
LUCAS | LEV2392 |
LUCAS_ELEC | LEV2392 |
MEATDORIA | 88273 |
METZGER | 0892072 |
MOTAQUIP | LVER106 |
NISSA | 147105M001 |
NISSA | 147105M30B |
PIERBURG | 7.24809.45 |
PIERBURG | 7.24809.45.0 |
QUINTON HA | XEGR163 |
RE-EX | 508-00356 |
SIDAT | 83.1014 |
TRISCAN | 8813 14026 |
VEMO | V38-63-0001 |
WE PARTS | 330690601 |
WILMINK | WG1015386 |
NISSAN
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawór egr to element znajdujący się na pograniczu układu wydechowego i dolotowego. Służy on ograniczaniu emisji spalin, co jest rozwiązaniem ekologicznym. Jego zadaniem jest przekazanie części spalin do układu dolotowego, tak aby mogły się one znaleźć w komorze silnika. Domyślnie zawór egr recyrkulacji spalin jest zamknięty, otwiera się dopiero wtedy, gdy jest to możliwe i bezpieczne dla silnika. O ile zawory starszej generacji pozostają w pozycji całkowicie zamkniętej lub całkowicie otwarte, o tyle w nowoczesnym układzie egr szerokość otwarcia zaworu jest regulowana w zależności od aktualnego zapotrzebowania. Należy podkreślić, że zawór egr działa tylko wtedy, gdy silnik pracuje na średnich obrotach, gdyż są to optymalne warunki jego pracy. Oznacza to, że recyrkulacja spalin nie ogranicza mocy silnika, gdyż przy maksymalnych obrotach zawór zostaje zamknięty.
Zawór egr recyrkulacji spalin stosunkowo często ulega awariom. Wynika to z trudnych warunków pracy tego elementu. Zagrażają mu przede wszystkim zanieczyszczenia znajdujące się w spalinach, które gromadząc się w zaworze mogą go zapchać. Ponadto, drażniące działanie spalin niejednokrotnie prowadzi do przepalenia konstrukcji zaworu egr. Objawami awarii egr, które kierowca powinien zauważyć, są: nierówna praca silnika na biegu jałowym, niemożliwość osiągnięcia maksymalnych obrotów, a także kłopot z zapalaniem silnika.
Niesprawność zaworu egr wymaga zwykle jego wymiany, choć w przypadku zapchania zanieczyszczeniami wystarczające może się okazać czyszczenie. Ażeby uniknąć awarii zaworu egr, należy wymieniać go zgodnie z zaleceniami producentów według których w pojazdach z silnikami benzynowymi są one w stanie działać sprawnie do 100 tys. km, natomiast z silnikami wysokoprężnymi wytrzymują maksymalnie do 60 tys. km.
Hoffer to nieco ponad 20-letnia marka należąca do włoskiego przedsiębiorstwa o globalnym zasięgu – Meat&Doria. Pod marką Hoffer producent oferuje tysiące części samochodowych pogrupowanych w kilka kategorii. Dużą popularnością w wielu krajach na całym świecie cieszą się części samochodowe Hoffer wykorzystywane w układzie tworzenia mieszanki paliwowej. Znaleźć tam można między innymi sterowniki wtrysku, rozdzielacze paliwa, pompy wtryskowe, czujniki i sondy, uszczelki, przepustnice, silniki krokowe i wiele więcej. W fabrykach części samochodowych Hoffer od kilku lat wiele uwagi poświęca się również produkcji zaworów EGR, odgrywających w dzisiejszej motoryzacji bardzo ważną rolę.
Auto części Hoffer to produkty, które wyróżniają się wysoką jakością. Meat&Doria –– właściciel marki Hoffer –– to przedsiębiorstwo o nieposzlakowanej opinii, które zawsze troszczyło się o najwyższą jakość swoich produktów. Nieustanne testy efektywności, wytrzymałości i bezpieczeństwa poszczególnych części samochodowych sprawiają, że produktom tej marki można zaufać. Warte podkreślenia jest to, że zaufało im już wielu producentów samochodów osobowych i nie tylko. Części samochodowe Hoffer są dziś wykorzystywane do pierwszego montażu, jednak trafiają również na rynek części zamiennych.