- Napięcie [V]: 12
- Tryb pracy: Elektryczny
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniami
- Ciężar [kg]: 0,86
- Gwintowana złączka: M8x1.25
- Ilość otworów: 4
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AIC | 55898 |
ALFA | 5518 6214 |
ALFA | 55186214 |
ALFA | 5519 4734 |
ALFA | 55194734 |
ALFA | 552 060 490 |
ALFA | 5520 4249 |
ALFA | 5520 5455 |
ALFA | 55204249 |
ALFA | 55205455 |
ALFA | 552060490 |
ALFA | 5521 5032 |
ALFA | 55215032 |
ALFA | 71 788 556 |
ALFA | 71 789 688 |
ALFA | 71 789 689 |
ALFA | 71 793 478 |
ALFA | 717 896 688 |
ALFA | 71788555 |
ALFA | 71788556 |
ALFA | 71789688 |
ALFA | 71789689 |
ALFA | 71790493 |
ALFA | 71793478 |
ALFA | 93 189 082 |
AUTOMEGA | 1108510342 |
ERA | 555061A |
ERA | 555061B |
ERA | 555061HQ |
ERA | 555061R |
FACET | 23.0121 |
FEBI | 45157 |
FIAT | 0000055186214 |
FIAT | 55 186 214 |
FIAT | 55 194 734 |
FIAT | 55 204 249 |
FIAT | 55 205 455 |
FIAT | 55 215 032 |
FIAT | 551 86 214 |
FIAT | 5518 6214 |
FIAT | 55186214 |
FIAT | 5519 4734 |
FIAT | 55194734 |
FIAT | 552 060 490 |
FIAT | 5520 4249 |
FIAT | 5520 5455 |
FIAT | 55204249 |
FIAT | 55205455 |
FIAT | 552060490 |
FIAT | 5521 5032 |
FIAT | 55215032 |
FIAT | 71 788 556 |
FIAT | 71 789 688 |
FIAT | 71 789 689 |
FIAT | 71 793 478 |
FIAT | 71788555 |
FIAT | 71788556 |
FIAT | 71789688 |
FIAT | 71789689 |
FIAT | 71790493 |
FIAT | 71793478 |
GM | 093178886 |
GM | 093181976 |
GM | 093188887 |
GM | 093189082 |
GM | 095519339 |
GM | 55 215 032 |
GM | 55204249 |
GM | 55215032 |
GM | 58 51 596 |
GM | 58 51 827 |
GM | 851342 |
GM | 93 169 064 |
GM | 93 178 886 |
GM | 93 188 887 |
GM | 93 189 082 |
GM | 93169064 |
GM | 93178886 |
GM | 93181976 |
GM | 93188887 |
GM | 93189082 |
GM | 95 519 339 |
GM | 95519339 |
HITACHI | 138477 |
HOFFER | 7518094 |
INTERMOTOR | 14313 |
LANCIA | 55186214 |
LANCIA | 55194734 |
LANCIA | 552 060 490 |
LANCIA | 55205455 |
LANCIA | 552060490 |
LANCIA | 55215032 |
LANCIA | 71 788 556 |
LANCIA | 71 789 688 |
LANCIA | 71 789 689 |
LANCIA | 71 793 478 |
LANCIA | 71788556 |
LANCIA | 71789688 |
LANCIA | 71789689 |
LANCIA | 71793478 |
MEATDORIA | 88094 |
MEATDORIA | 88594 |
METZGER | 0892039 |
OPEL | 00 851 342 |
OPEL | 00851342 |
OPEL | 05 851 055 |
OPEL | 05 851 068 |
OPEL | 05 851 596 |
OPEL | 05 851 827 |
OPEL | 05851055 |
OPEL | 05851068 |
OPEL | 05851596 |
OPEL | 05851827 |
OPEL | 08 51 208 |
OPEL | 08 51 342 |
OPEL | 08 51 757 |
OPEL | 0851342 |
OPEL | 0851757 |
OPEL | 093 178 886 |
OPEL | 093 189 082 |
OPEL | 093178886 |
OPEL | 093189082 |
OPEL | 55 215 032 |
OPEL | 55215032 |
OPEL | 58 51 055 |
OPEL | 58 51 068 |
OPEL | 58 51 596 |
OPEL | 58 51 827 |
OPEL | 5851055 |
OPEL | 5851068 |
OPEL | 5851596 |
OPEL | 5851827 |
OPEL | 8 51 134 |
OPEL | 8 51 175 |
OPEL | 8 51 208 |
OPEL | 8 51 342 |
OPEL | 8 51 757 |
OPEL | 851342 |
OPEL | 851757 |
OPEL | 93 169 064 |
OPEL | 93 178 886 |
OPEL | 93 189 082 |
OPEL | 93169064 |
OPEL | 93178886 |
OPEL | 93181976 |
OPEL | 93188887 |
OPEL | 93189082 |
OPEL | 95519339 |
PIERBURG | 7.22946.22.0 |
PIERBURG | 7.22946.24.0 |
PIERBURG | 7.22946.27.0 |
PIERBURG | 7.22946.31.0 |
PIERBURG | 7.22946.38.0 |
PIERBURG | 7.22946.41.0 |
QUINTON HA | XEGR87 |
SAAB | 93181976 |
SAAB | 93189082 |
SIDAT | 83.604 |
SIDAT | 83.604UE |
SUZUK | 18520-79J51 |
SUZUK | 18520-79J51-000 |
SUZUK | 18520-79J52 |
SUZUK | 18520-79J52-000 |
SUZUK | 1852079J50000 |
SUZUK | 1852079J51 |
SUZUK | 1852079J51000 |
SUZUK | 1852079J52 |
SUZUK | 1852079J52000 |
SUZUK | 8520-79J52 |
TRISCAN | 8813 10015 |
VAUXH | 55215032 |
VAUXH | 58 51 596 |
VAUXH | 58 51 827 |
VAUXH | 5851596 |
VAUXH | 5851827 |
VAUXH | 8 51 342 |
VAUXH | 8 51 757 |
VAUXH | 851757 |
VAUXH | 93 178 886 |
VAUXH | 93 181 976 |
VAUXH | 93 188 887 |
VAUXH | 93 189 082 |
VAUXH | 93169064 |
VAUXH | 93178886 |
VAUXH | 93181976 |
VAUXH | 93188887 |
VAUXH | 93189082 |
VAUXH | 95 519 339 |
VAUXH | 95519339 |
VEMO | V40-63-0015 |
ALFA ROMEO
|
FIAT
|
OPEL
|
SAAB
|
SUZUKI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawór egr to element znajdujący się na pograniczu układu wydechowego i dolotowego. Służy on ograniczaniu emisji spalin, co jest rozwiązaniem ekologicznym. Jego zadaniem jest przekazanie części spalin do układu dolotowego, tak aby mogły się one znaleźć w komorze silnika. Domyślnie zawór egr recyrkulacji spalin jest zamknięty, otwiera się dopiero wtedy, gdy jest to możliwe i bezpieczne dla silnika. O ile zawory starszej generacji pozostają w pozycji całkowicie zamkniętej lub całkowicie otwarte, o tyle w nowoczesnym układzie egr szerokość otwarcia zaworu jest regulowana w zależności od aktualnego zapotrzebowania. Należy podkreślić, że zawór egr działa tylko wtedy, gdy silnik pracuje na średnich obrotach, gdyż są to optymalne warunki jego pracy. Oznacza to, że recyrkulacja spalin nie ogranicza mocy silnika, gdyż przy maksymalnych obrotach zawór zostaje zamknięty.
Zawór egr recyrkulacji spalin stosunkowo często ulega awariom. Wynika to z trudnych warunków pracy tego elementu. Zagrażają mu przede wszystkim zanieczyszczenia znajdujące się w spalinach, które gromadząc się w zaworze mogą go zapchać. Ponadto, drażniące działanie spalin niejednokrotnie prowadzi do przepalenia konstrukcji zaworu egr. Objawami awarii egr, które kierowca powinien zauważyć, są: nierówna praca silnika na biegu jałowym, niemożliwość osiągnięcia maksymalnych obrotów, a także kłopot z zapalaniem silnika.
Niesprawność zaworu egr wymaga zwykle jego wymiany, choć w przypadku zapchania zanieczyszczeniami wystarczające może się okazać czyszczenie. Ażeby uniknąć awarii zaworu egr, należy wymieniać go zgodnie z zaleceniami producentów według których w pojazdach z silnikami benzynowymi są one w stanie działać sprawnie do 100 tys. km, natomiast z silnikami wysokoprężnymi wytrzymują maksymalnie do 60 tys. km.