- Napięcie [V]: 12
- Tryb pracy: Elektryczny
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniami
- Ilość połączeń: 5
- Ciężar [kg]: 1,22
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AIC | 54905 |
ALFA | 71789686 |
ALFA | 71793436 |
ALFA | 96 657 524 80 |
ALFA | 9659694780 |
ALFA | 9665752480 |
AUTEX | 959050 |
CHEVR | 96 657 524 80 |
CITRO | 1618 HQ |
CITRO | 1618 R5 |
CITRO | 1618.HQ |
CITRO | 1618.HQ S1 |
CITRO | 1618.R5 |
CITRO | 1618.R5 S1 |
CITRO | 1618HQ |
CITRO | 1618R5 |
CITRO | 96 657 524 80 |
CITRO | 9659694780 |
CITRO | 9665752480 |
ERA | 14007 |
ERA | 1480549 |
ERA | 555242 |
ERA | 555242A |
ERA | 555242B |
ERA | 555242HQ |
ERA | 555242R |
FEBI | 102665 |
FIAT | 71 793 436 |
FIAT | 71789685 |
FIAT | 71789686 |
FIAT | 7179 3436 |
FIAT | 71793436 |
FIAT | 71793436 S1 |
FIAT | 71793437 |
FIAT | 96 596 947 80 |
FIAT | 96 657 524 80 |
FIAT | 96596 94780 |
FIAT | 9659694780 |
FIAT | 9659694780 S1 |
FIAT | 96657 52480 |
FIAT | 96657524 |
FIAT | 9665752480 |
FIAT | 9665752480 S1 |
FISPA | 83.829 |
FISPA | 83.829UE |
FORD USA | 6C1Q-9D475-AF |
FORD USA | 6C1Q-9D475-AF S1 |
FORD USA | 6C1Q9D475AF |
FORD USA | 6C1Q9D475AG |
FORD USA | 6C1Q9D475AG S1 |
FORD USA | 8C1Q-9D475-BA |
FORD USA | 8C1Q-9D475-BA S1 |
FORD USA | RE8C1Q9D475BA |
FORD USA | RE8C1Q9D475BA S1 |
FORD | 1 384 616 |
FORD | 1 384 616 S1 |
FORD | 1 466 340 |
FORD | 1 466 340 S1 |
FORD | 1 480 560 |
FORD | 1 480 560 S1 |
FORD | 1 715 125 |
FORD | 1 715 125 S1 |
FORD | 1 787 017 |
FORD | 1 787 017 S1 |
FORD | 1384616 |
FORD | 1466 340 |
FORD | 1466340 |
FORD | 1480 560 |
FORD | 1480560 |
FORD | 1715 125 |
FORD | 1715125 |
FORD | 1787017 |
FORD | 1788657 |
FORD | 6C1Q 9D475 AF |
FORD | 6C1Q-9D475-AF |
FORD | 6C1Q-9D475-AG |
FORD | 6C1Q9D475AF |
FORD | 6C1Q9D475AG |
FORD | 8C1Q 9D475 AA |
FORD | 8C1Q 9D475 BA |
FORD | 8C1Q 9D475 ND |
FORD | 8C1Q-9D475-BA |
FORD | 8C1Q9D475AA |
FORD | 8C1Q9D475BA |
FORD | RE8C1Q9D475BA |
FORD | RM8C1Q9D475BA |
HITACHI | 138468 |
HOFFER | 7518137 |
HOFFER | 7518637 |
INTERMOTOR | 14330 |
LANCIA | 96 657 524 80 |
LANCIA | 9659694780 |
LANCIA | 9665752480 |
LANDROVER | LR004472 |
LANDROVER | LR005369 |
LANDROVER | LR005369 S1 |
LANDROVER | LR006650 |
LANDROVER | LR006650 S1 |
LUCAS | FDR233 |
MEATDORIA | 88137 |
MEATDORIA | 88637 |
METZGER | 0892325 |
METZGER | 0892622 |
PEUGE | 1618 HQ |
PEUGE | 1618 R5 |
PEUGE | 1618.HQ |
PEUGE | 1618.HQ S1 |
PEUGE | 1618.R5 |
PEUGE | 1618.R5 S1 |
PEUGE | 1618HQ |
PEUGE | 1618R5 |
PEUGE | 96 657 524 80 |
PEUGE | 9659694780 |
PEUGE | 9665752480 |
PIERBURG | 7.24809.70.0 |
PSA | 1618 HQ |
PSA | 1618 R5 |
SIDAT | 83.829 |
SIDAT | 83.829UE |
TRISCAN | 8813 10002 |
VEMO | V24-63-0003 |
VEMO | V25-63-0016 |
ALFA ROMEO
|
CITROËN
|
FIAT
|
FORD
|
LAND ROVER
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Zawór EGR IPD 45-8281 | IPD | Brak ceny |
DIEDERICHS 1301023 | DIEDERICHS | Brak ceny |
Zawór EGR KAWE 8813 10002 | KAWE | Brak ceny |
Zawór EGR KAWE 8813 10015 | KAWE | Brak ceny |
Zawór EGR KAWE 8813 16100 | KAWE | Brak ceny |
HOFFER 25192 | HOFFER | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawór egr to element znajdujący się na pograniczu układu wydechowego i dolotowego. Służy on ograniczaniu emisji spalin, co jest rozwiązaniem ekologicznym. Jego zadaniem jest przekazanie części spalin do układu dolotowego, tak aby mogły się one znaleźć w komorze silnika. Domyślnie zawór egr recyrkulacji spalin jest zamknięty, otwiera się dopiero wtedy, gdy jest to możliwe i bezpieczne dla silnika. O ile zawory starszej generacji pozostają w pozycji całkowicie zamkniętej lub całkowicie otwarte, o tyle w nowoczesnym układzie egr szerokość otwarcia zaworu jest regulowana w zależności od aktualnego zapotrzebowania. Należy podkreślić, że zawór egr działa tylko wtedy, gdy silnik pracuje na średnich obrotach, gdyż są to optymalne warunki jego pracy. Oznacza to, że recyrkulacja spalin nie ogranicza mocy silnika, gdyż przy maksymalnych obrotach zawór zostaje zamknięty.
Zawór egr recyrkulacji spalin stosunkowo często ulega awariom. Wynika to z trudnych warunków pracy tego elementu. Zagrażają mu przede wszystkim zanieczyszczenia znajdujące się w spalinach, które gromadząc się w zaworze mogą go zapchać. Ponadto, drażniące działanie spalin niejednokrotnie prowadzi do przepalenia konstrukcji zaworu egr. Objawami awarii egr, które kierowca powinien zauważyć, są: nierówna praca silnika na biegu jałowym, niemożliwość osiągnięcia maksymalnych obrotów, a także kłopot z zapalaniem silnika.
Niesprawność zaworu egr wymaga zwykle jego wymiany, choć w przypadku zapchania zanieczyszczeniami wystarczające może się okazać czyszczenie. Ażeby uniknąć awarii zaworu egr, należy wymieniać go zgodnie z zaleceniami producentów według których w pojazdach z silnikami benzynowymi są one w stanie działać sprawnie do 100 tys. km, natomiast z silnikami wysokoprężnymi wytrzymują maksymalnie do 60 tys. km.