- Tryb pracy: Elektryczny
- Rodzaj zaworu: Zawór magnetyczny
- Ilość biegunów: 2
- Napięcie znamionowe: 12
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 4H0 121 671B |
AUDI | 4H0 121 671D |
SEAT | 4H0 121 671B |
SEAT | 4H0 121 671D |
SKODA | 4H0 121 671B |
SKODA | 4H0 121 671D |
VW | 4H0 121 671B |
VW | 4H0 121 671D |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawory odgrywają kluczową rolę w sterowaniu i regulacji ogrzewania oraz wentylacji w samochodzie. Dzięki odpowiednim zaworom możliwe jest rozprowadzenie płynu chłodniczego w instalacji. Obecnie w pojazdach spotkać można zarówno zawory podciśnieniowe, jak i elektryczne. W dzisiejszych instalacjach zawory odpowiadają również bezpośrednio za tłoczenie powietrza do kabiny, a nie tylko rozprowadzanie go w instalacji.
Awaria zaworu regulacyjnego to jeden z najczęstszych powodów niesprawności układu ogrzewania lub chłodzenia. Zawory regulacji układu ogrzewania i wentylacji powinny być poddawane regularnym przeglądom. Najlepiej zlecać je podczas rutynowych przeglądów pojazdu. Czasami konieczne może być czyszczenie instalacji, gdyż największe zagrożenie stanowi zanieczyszczenie zaworu. Efektem zanieczyszczenia jest zacięcie pracy zaworu, a więc brak możliwości tłoczenia powietrza w odpowiednim kierunku. Nie trafia ono do kabiny lub też pojawiają się problemy z regulacją poziomu grzania lub chłodzenia. Zdarza się jednak, że zawodzi nie tyle zawór, co termostat, dlatego przed dokonaniem wymiany, warto skonsultować się z fachowcem.
Mechanik po potwierdzeniu, że awaria dotyczy zaworów regulacji ogrzewania i wentylacji, rozpocznie wymianę odpowiednich elementów. W tym celu będzie musiał opróżnić układ z płynu chłodniczego. Nie jest to trudne i w zasadzie każdy mógłby wykonać tę czynność samodzielnie. Problem pojawia się jednak po ponownym napełnieniu instalacji płynem. Często powstają bąbelki powietrzne, które uniemożliwiają prawidłową pracę układu. Dlatego też niezbędne jest odpowietrzenie układu, które często poprawnie potrafi wykonać tylko doświadczony mechanik.
Hart to polska firma, działająca w branży motoryzacyjnej od ponad 30 lat. Pierwsze kroki na rynku stawiała w 1990 roku, wprowadzając do sprzedaży kilka produktów. Dzisiaj oferta przedsiębiorstwa jest już w zasadzie kompletna. Znajduje się w niej niemal 500 tys. pozycji, co czyni firmę Hart jednym z największych dystrybutorów części samochodowych w tej części Europy.
Oferowane przez Hart części zamienne to elementy z wielu kategorii. Dobre opinie zbierają między innymi elementy układu napędowego oraz hamulcowego. Firma posiada też szeroką ofertę w zakresie części zawieszenia, układu kierowniczego, czy elektroniki samochodowej. Warto wspomnieć również o akcesoriach Hart. Liczne akcesoria do poszczególnych układów to śruby, zaciski, zawory i wiele więcej. Wszystko to produkty wysokiej jakości, wielokrotnie testowane pod kątem sprawności i bezpieczeństwa działania.
Hart to dystrybutor, który działa pod wieloma markami. Jest to cecha wyróżniająca, rzadka w przypadku dystrybutorów. Wynika z faktu, że części Hart jest bardzo wiele i są różnorodne. Poza częściami zamiennymi i akcesoriami Hart to też eksploatacyjne płyny samochodowe i wyposażenie warsztatu. Firma kieruje swoją ofertę do właścicieli i mechaników samochodów oraz motocykli.