- Pojazd z kierownicą po lewej / prawej stronie: Dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
- Ilość połączeń: 2
- Kolor: Czarny
- Materiał: Tworzywo sztuczne
- Materiał: Metal
- Ciężar [kg]: 0,242
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 1 147 412 282 |
FEBI | 172024 |
GK | 708039 |
HEPU | TM8039 |
MERCE | 000 506 28 64 |
MERCE | A000 506 28 64 |
METZGER | 0899333 |
TTC | 02.19.431 |
VEMO | V30-77-1050 |
WILMINK | WG2169378 |
WILMINK | WG2229014 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawory odgrywają kluczową rolę w sterowaniu i regulacji ogrzewania oraz wentylacji w samochodzie. Dzięki odpowiednim zaworom możliwe jest rozprowadzenie płynu chłodniczego w instalacji. Obecnie w pojazdach spotkać można zarówno zawory podciśnieniowe, jak i elektryczne. W dzisiejszych instalacjach zawory odpowiadają również bezpośrednio za tłoczenie powietrza do kabiny, a nie tylko rozprowadzanie go w instalacji.
Awaria zaworu regulacyjnego to jeden z najczęstszych powodów niesprawności układu ogrzewania lub chłodzenia. Zawory regulacji układu ogrzewania i wentylacji powinny być poddawane regularnym przeglądom. Najlepiej zlecać je podczas rutynowych przeglądów pojazdu. Czasami konieczne może być czyszczenie instalacji, gdyż największe zagrożenie stanowi zanieczyszczenie zaworu. Efektem zanieczyszczenia jest zacięcie pracy zaworu, a więc brak możliwości tłoczenia powietrza w odpowiednim kierunku. Nie trafia ono do kabiny lub też pojawiają się problemy z regulacją poziomu grzania lub chłodzenia. Zdarza się jednak, że zawodzi nie tyle zawór, co termostat, dlatego przed dokonaniem wymiany, warto skonsultować się z fachowcem.
Mechanik po potwierdzeniu, że awaria dotyczy zaworów regulacji ogrzewania i wentylacji, rozpocznie wymianę odpowiednich elementów. W tym celu będzie musiał opróżnić układ z płynu chłodniczego. Nie jest to trudne i w zasadzie każdy mógłby wykonać tę czynność samodzielnie. Problem pojawia się jednak po ponownym napełnieniu instalacji płynem. Często powstają bąbelki powietrzne, które uniemożliwiają prawidłową pracę układu. Dlatego też niezbędne jest odpowietrzenie układu, które często poprawnie potrafi wykonać tylko doświadczony mechanik.
Swag to niemiecki producent części samochodowych o globalnym zasięgu. Przedsiębiorstwo jest dziś zależne od korporacji Bilstein, uchodzącej za jednego z największych producentów autoczęści na świecie. Oferta firmy Swag jest kompleksowa. Producent oferuje autoczęści z 5 głównych kategorii: układ kierowniczy, układ silnika, układ hamowania, podwozie, układ elektryczny.
Do elementów układu kierowniczego, które produkuje Swag, należą drążki, końcówki drążków i przeguby. Od początku działalności firma Swag jest znana z produkcji części rozrządu. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją części bezpośrednio powiązanych z pracą silnika. W ofercie znajdziemy zatem m.in. układy chłodzenia silnika, układy paliwowe oraz zawieszenie jednostki napędowej. Części Swag to także tarcze i klocki hamulcowe. Na szczególne wyróżnienie zasługują właśnie klocki hamulcowe Swag, które dzięki wykorzystaniu podczas produkcji specjalnej technologii termicznej, wykazują niemal maksymalną efektywność działania również bez nagrzewania.
Swag to firma z ponad 50 letnią historią. Obecnie marka należy do grupy Bilstein, co umożliwia szerszą dystrybucję części samochodowych Swag. Przynależność do międzynarodowego potentata zwiększa również możliwości firmy w zakresie produkcji części samochodowych. Dzisiaj produkty Swag pojawiają się na całym świecie. Producent głównie tworzy części przeznaczone na aftermarket, jednak współpracuje również z kilkoma producentami samochodowymi. Podczas pierwszego montażu autoczęści Swag są wykorzystywane m.in. przez Mercedesa czy Volkswagena.