- Rodzaj zaworu: Termozawór
- Tryb pracy: Manualny
- Ciężar [kg]: 0,1446
- Szerokość opakowania [cm]: 11,2
- Wysokość opakowania [cm]: 12,6
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.I.C. | 56554 |
BAJAJ RE | at20032 |
BUGIAD | BSP25214 |
JPG | 1126400100 |
METZGER | 0899080 |
SEAT | 4A0 819 809 |
SKODA | 4A0 819 809 |
TOPRAN | 111 248 |
TTC | 07.59.067 |
VAG | 4A0 819 809 |
VW | 4A0 819 809 |
AUDI
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawory odgrywają kluczową rolę w sterowaniu i regulacji ogrzewania oraz wentylacji w samochodzie. Dzięki odpowiednim zaworom możliwe jest rozprowadzenie płynu chłodniczego w instalacji. Obecnie w pojazdach spotkać można zarówno zawory podciśnieniowe, jak i elektryczne. W dzisiejszych instalacjach zawory odpowiadają również bezpośrednio za tłoczenie powietrza do kabiny, a nie tylko rozprowadzanie go w instalacji.
Awaria zaworu regulacyjnego to jeden z najczęstszych powodów niesprawności układu ogrzewania lub chłodzenia. Zawory regulacji układu ogrzewania i wentylacji powinny być poddawane regularnym przeglądom. Najlepiej zlecać je podczas rutynowych przeglądów pojazdu. Czasami konieczne może być czyszczenie instalacji, gdyż największe zagrożenie stanowi zanieczyszczenie zaworu. Efektem zanieczyszczenia jest zacięcie pracy zaworu, a więc brak możliwości tłoczenia powietrza w odpowiednim kierunku. Nie trafia ono do kabiny lub też pojawiają się problemy z regulacją poziomu grzania lub chłodzenia. Zdarza się jednak, że zawodzi nie tyle zawór, co termostat, dlatego przed dokonaniem wymiany, warto skonsultować się z fachowcem.
Mechanik po potwierdzeniu, że awaria dotyczy zaworów regulacji ogrzewania i wentylacji, rozpocznie wymianę odpowiednich elementów. W tym celu będzie musiał opróżnić układ z płynu chłodniczego. Nie jest to trudne i w zasadzie każdy mógłby wykonać tę czynność samodzielnie. Problem pojawia się jednak po ponownym napełnieniu instalacji płynem. Często powstają bąbelki powietrzne, które uniemożliwiają prawidłową pracę układu. Dlatego też niezbędne jest odpowietrzenie układu, które często poprawnie potrafi wykonać tylko doświadczony mechanik.
Vaico to niemiecka firma z branży motoryzacyjnej. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją rozmaitych części samochodowych które są dziś dystrybuowane na całym świecie. Specjalnością producenta są zestawy naprawcze do sprzęgieł. Poza tym, części samochodowe Vaico to również standardowe części skrzyni biegów. Firma chwali się ofertą części pasujących do ponad 250 typów skrzyń biegów.
Skrzynie biegów Vaico to doskonale dopracowane części najwyższej jakości. Są one doceniane na całym świecie i stanowią podstawę oferty producenta. Niemniej jednak firma od lat regularnie poszerza swój asortyment, przez co dzisiaj oferuje klientom o wiele więcej, niż tylko zestawy naprawcze skrzyni biegów i same skrzynie. W asortymencie znaleźć można między innymi części silnika i mechanizmów, z którymi współpracuje jednostka napędowa. W kategorii tej znajduje się niemal 500 pozycji. Ponadto, producent tworzy również filtry samochodowe, niezbędne dla bezpieczeństwa silnika i komfortu jazdy. Wysoko cenione przez fachowców są również materiały eksploatacyjne Vaico.
Vaico to firma, która funkcjonuje pod tą marką od 1999 roku. Tym samym jej historia jest stosunkowo krótka. Niemniej jednak Vaico zostało stworzone przez o wiele dłużej działające przedsiębiorstwo Vierol. Marka Vaico to samochodowe części zamienne, przeznaczone na aftermarket. Jednak autoczęści Vaico to produkty najwyższej klasy, które przeważnie dorastają do najwyższych standardów części przeznaczonych do pierwszego montażu.