- Długość [mm]: 100,7
- Średnica zaworu [mm]: 27,5
- Średnica trzonka zaworu [mm]: 5
- Kąt pochylenia przylgni zaworu [stopień]: 45
- Materiał grzybka zaworu: Stal chromowo-manganowo-niklowo-niobowa
- Materiał trzonka zaworu: Stal chromowo-krzemowa
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AE | V94250 |
FAI | EV341002 |
FEBI | 29628 |
FRECCIA | R6052/BMARCR |
INTER | 3057 |
IPSA | VL069800 |
IPSA | VL124800 |
KOLBENSCHM | 50009007 |
MAHLE | 011VA30547000 |
MAHLE | 011VA31447000 |
MAHLE | 151VA30673000 |
MOTIVE | EV9357 |
OPEL | 641357 |
OSVAT | 1860 |
SAAB | 90536164 |
SWAG | 40929628 |
TOPRAN | 206540 |
TRW | 341002 |
VAUXH | 90536154 |
OPEL
|
SAAB
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawory silnikowe to elementy sterujące przepływem powietrza oraz mieszanki paliwowo-powietrznej. Ponadto, umożliwiają one również odprowadzanie spalin z jednostki napędowej. Części te konstruuje się ze specjalnego rodzaju stali, nazywanej stalą zaworową. Cechuje się ona zwiększoną wytrzymałością na wysokie temperatury, które w przypadku zaworów wylotowych mogą sięgać nawet ponad 700 stopni Celsjusza.
Standardowy zawór silnika to cienki pręt zakończony tzw. grzybkiem. Niezwykle istotne jest dokładne wyprofilowanie zaworu, aby gwarantował on pełną szczelność. Dzięki poprawnie wykonanemu profilowaniu możliwy jest właściwy docisk zaworu.
Montowane w silniku zawory dzieli się na zawory ssące oraz wydechowe, czyli dolotowe i wylotowe. Zawory ssące umożliwiają pobór powietrza oraz mieszanki paliwowo-powietrznej przez silnik. Natomiast zawory wylotowe odprowadzają spaliny. W każdym silniku bez wyjątku zawory ssące posiadają większe średnice od swoich odpowiedników odprowadzających spaliny. Sprawne zawory silnikowe działają automatycznie. Zawór otwiera się i zamyka na odpowiednich etapach cyklu.
Wzmocniona stal zaworowa oraz profesjonalne wyprofilowanie gwarantują zaworom dużą trwałość. Mimo to po pewnym czasie zauważalne mogą być ślady zużycia zaworów. Zagrożeniem dla ich sprawności jest również korozja, przyczyniająca się do powstawania nieszczelności. Ponadto, przeważnie zawory ulegają uszkodzeniu wskutek zerwania paska rozrządu w układach kolizyjnych.
BGA to firma założona już w 1929 roku. Posiada ona zatem ogromne doświadczenie, jako jeden z uczestników dynamicznego rozwoju technologii motoryzacyjnych. Przedsiębiorstwo zostało założone w Wielkiej Brytanii i do dzisiaj posiada angielski kapitał. Również główna siedziba i fabryka firmy mieszczą się w Wielkiej Brytanii. Niezmiennie od ponad 90 lat marka BGA jest niezależna. Części samochodowe BGA to elementy z wielu kategorii produktowych. Obecnie liczba referencji w katalogu producenta przekracza już 40 tysięcy. Szczególnie wysoko cenione są elementy układu sterowania i zawieszenia oraz układu wydechowego. Niemniej jednak kierowcy są zadowoleni również z kompletnych układów chłodniczych marki BGA, pomp samochodowych oraz wielu innych podzespołów od brytyjskiego producenta. Brytyjska firma posiada fabrykę, własne centrum dystrybucyjne oraz dobrze wyposażone laboratorium badawcze. Dlatego też części samochodowe BGA są coraz lepsze. Zespół naukowców, korzystając z zaawansowanego technologicznie sprzętu, nieustannie pracuje nad udoskonalaniem auto części BGA. Producent oferuje części samochodowe trafiające na aftermarket. Obecnie są one dystrybuowane do kilkudziesięciu krajów na całym świecie.