- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z kołem zębatym wałka rozrządu
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z kołem zębatym wału korbowego
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Bez uszczelnień
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUTOMEGA | 130006810 |
AUTOMEGA | 130006820 |
AUTOMEGA | OP93191271 |
DAYCO | KTC1068 |
FEBI | 30372 |
FEBI | 30373 |
FEBI | 33040 |
FEBI | 33041 |
FEBI | 33080 |
FEBI | 33082 |
FEBI | 33083 |
FEBI | 49689 |
GM | 93191271 |
MAG | 341500000240 |
METZGER | 7500002 |
OPEL | 66 06 022 |
OPEL | 6606022 |
RUV | 3453001SD |
RUV | 3453016S |
RUV | 3453016SD |
SKF | VKML 85000 |
SKF | VKML85000 |
SWAG | 99133041 |
VAUXH | 93191271 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rozrząd to układ, którego pracę napędza wał korbowy silnika spalinowego. Zadaniem rozrządu jest napędzanie pracy poszczególnych podzespołów, głównie odprowadzających paliwo do komory spalania. Obecnie stosuje się układy wykorzystujące pasy lub łańcuchy rozrządu. Oba rozwiązania mają swoje zalety, jednak łańcuch uważa się za element trwalszy, który dłużej działa bezawaryjnie.
Łańcuch rozrządu to niezwykle ważna część samochodowa, bez której pojazd nie jest w stanie funkcjonować. Zerwanie łańcucha powoduje zatrzymanie pojazdu, a także ogromne zniszczenia. Ponadto, tak nagła awaria bywa niezwykle niebezpieczna. Całkowite zerwanie łańcucha jest jedynak niezwykle rzadkie. O wiele częściej dochodzi do mniejszych usterek, które niestety również upośledzają pracę układu. Najczęściej problemy dotyczą napinacza, który nie jest w stanie utrzymać odpowiedniego napięcia łańcucha. Dłuższa eksploatacja może również doprowadzić do wytarcia kół zębatych lub uszkodzeń mechanicznych łańcucha.
Dawniej łańcuchy rozrządu działały bezawaryjnie nawet po przejechaniu pół miliona kilometrów. Dzisiaj budowa nowoczesnych jednostek napędowych rzadko to umożliwia, jednak wciąż łańcuch jest bardziej wytrzymały od paska. Producenci zalecają wymianę co ok. 250 tys. kilometrów. Niemniej jednak wskazane są regularne przeglądy, gdyż czasami o wiele wcześniej dochodzi do poluzowania łańcucha lub też zaczyna się on ślizgać. Bezwzględnie konieczna jest fachowa kontrola stanu tego elementu w przypadku, gdy z rozrządu słychać niepokojące hałasy lub też na obudowie łańcucha pojawiły się opiłki metalu, mogące świadczyć o wykruszeniu kół zębatych.
AutoMega to marka części zamiennych znana z wysokiej jakości, szerokiej oferty i doskonałego stosunku ceny do wydajności. Jako członek koncernu Dello, AutoMega korzysta z ponad 115-letniej wiedzy i doświadczenia w branży motoryzacyjnej.
Dzięki zróżnicowanemu wyborowi oferowanych auto części, AutoMega stanowi konkurencję nawet dla najbardziej znanych marek w branży. Nie bez powodu marka AutoMega dała się poznać na rynku motoryzacyjnym z produkcji wysokiej jakości części zamiennych, przeznaczonych do samochodów wielu typów i marek.
Części samochodowe AutoMega charakteryzują się przede wszystkim znakomitym stosunkiem ceny do jakości wykonania i niezawodności. Spełniają wymagane przez rynek motoryzacyjny standardy jakości i bezpieczeństwa. Części zamienne wykonuje się ze starannie wyselekcjonowanych, wysokiej jakości materiałów, dzięki czemu oferowane zamienniki to komponenty trwałe i odporne na uszkodzenia mechaniczne.
AutoMega specjalizuje się w dystrybucji części samochodowych do nowych oraz starszych typów samochodów – ponad 10 000 pozycji części do samochodów marki Opel, Volkswagen, Audi oraz Ford. Katalog części AutoMega to między innymi elementy układu hamulcowego, wydechowego, kierowniczego i zapłonowego, części układu zawieszenia i nadwozia, komponenty silnika oraz wiele innych części zamiennych.
Firma AutoMega ukierunkowała się nie tylko na zaopatrywanie niezależnego rynku części zamiennych, ale także dostarcza części samochodowe na pierwszy montaż fabryczny wielu popularnych modeli samochodów osobowych.