- Nadwymiar [mm]: 0,75
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Stop aluminiowy na podstawie stalowej
- Ilość: 5
- Jednostka ilości: Zestaw
- Dla żrednicy obudowy [mm]: 66,024
- Dla grubości ścianki [mm]: 1,986
- Szerokość [mm]: 27,48
Ilość | Nazwa | Nr części |
---|
10 szt. | IPSA M5144 | M5144 |
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AE | AEM5411 0.75 |
CLEVITE | MS-1591 .75 |
FEDERAL MO | 6620M .75 |
GLYCO | H1109/5 0.75 |
KING | MB5144AM0.75 |
KOLBENSCHM | MS-116 630 |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Panewka główna jest nieodłączną, zewnętrzną częścią łożyska ślizgowego. Zadaniem panewki jest umożliwienie ruchu czopu wału korbowego. Pod względem budowy, panewka główna przypomina pierścień. Obecnie panewki wykonuje się głównie z połączenia stali i aluminium. Podstawa elementu jest stalowa, natomiast jej pokrycie stanowi wspomniane aluminium. Tego typu elementy nazywa się panewkami dwuskładnikowymi. Niemniej jednak spotykane są również panewki trójskładnikowe. W tym przypadku poza wspomnianymi dwoma warstwami występuje również warstwa zewnętrzna, w postaci pokrywy ślizgowej. Starszego typu panewki to modele wykonane ze stopów metali, takich jak np. żeliwo.
Dzisiaj panewki często są wyposażone w tzw. kanały olejowe, czyli rowki. Zapewniają one lepszą smarność, co wydłuża okres eksploatacji panewek. Zagrożeniem dla sprawności panewki jest możliwe zatkanie kanałów. Do takiej sytuacji może dojść wskutek zanieczyszczenia oleju. Ponadto, zbyt mało oleju może docierać do łożyska ślizgowego wskutek np. nadmiernego uszczelnienia w obrębie silnika. Z wymienionych powyżej powodów dochodzi do przedwczesnego zużycia panewki. Ponadto, może dojść również do jej obrócenia. Efektem obrotu panewki głównej jest uszkodzenie czopu wału. Tym samym w takiej sytuacji konieczna jest interwencja mechanika. Naprawa panewki czy też czopu wału polega na frezowaniu oraz obróbce szlifierskiej. W niektórych przypadkach konieczna może być wymiana całego kompletu.
IPSA Autoteile Großhandelsgesellschaft to niemiecka marka, która powstała w 1993 roku. Specjalizuje się ona w dystrybucji samochodowych części zamiennych dla pojazdów osobowych, użytkowych, przemysłowych i rolniczych. Jej główna siedziba znajduje się Sömmerdzie w Niemczech. Tam też IPSA ma magazyny, w których jest ponad sześćdziesiąt części do różnym marek samochodów osobowych i dostawczych.
W ofercie IPSA znajdziemy szeroki wybór akumulatorów oraz elementów silnika. Do najpopularniejszych produktów niemieckiej marki należą:
Rozpoznawalność marce przyniosła zaawansowana logistyka, własna flota pojazdów, agencja spedycyjna, DPD i NSE, które zapewniają szybkie i kontrolowane dostawy. Głównym obszarem działalności koncernu są: Niemcy, Austria, Szwajcaria, Francja, Holandia, Belgia, Czechy, Polska i Włochy.
IPSA od 2000 roku jest oficjalnym dystrybutorem części silnikowych AJUSA. Od samego początku niemiecka marka nastawiona była na to, aby dostarczać swoim klientom tańsze alternatywy produktów z wyższych półek. Tę misję IPSA realizuje od lat z powodzeniem, co w połączeniu z wydajną dystrybucją, pozwala na docieranie do coraz większego grona odbiorców.