- Ilość: 14
- Jednostka ilości: Zestaw
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BMW | 11 21 7 802 643 |
BMW | 11 21 7 802 644 |
BMW | 11 21 7 802 647 |
BMW | 11 21 7 802 648 |
BMW | 11 21 7 802 649 |
BMW | 11 21 7 802 651 |
BMW | 11 21 7 802 652 |
BMW | 11 21 7 802 653 |
BMW | 11 21 7 802 655 |
BMW | 11 21 7 802 656 |
BMW | 11 21 7 802 657 |
BMW | 11 21 8 517 935 |
BMW | 11 21 8 517 936 |
BMW | 11 21 8 517 937 |
BMW | 11 21 8 517 939 |
BMW | 11 21 8 517 940 |
BMW | 11 21 8 517 941 |
KOLBENSCHM | 77 953 600 |
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Panewka główna jest nieodłączną, zewnętrzną częścią łożyska ślizgowego. Zadaniem panewki jest umożliwienie ruchu czopu wału korbowego. Pod względem budowy, panewka główna przypomina pierścień. Obecnie panewki wykonuje się głównie z połączenia stali i aluminium. Podstawa elementu jest stalowa, natomiast jej pokrycie stanowi wspomniane aluminium. Tego typu elementy nazywa się panewkami dwuskładnikowymi. Niemniej jednak spotykane są również panewki trójskładnikowe. W tym przypadku poza wspomnianymi dwoma warstwami występuje również warstwa zewnętrzna, w postaci pokrywy ślizgowej. Starszego typu panewki to modele wykonane ze stopów metali, takich jak np. żeliwo.
Dzisiaj panewki często są wyposażone w tzw. kanały olejowe, czyli rowki. Zapewniają one lepszą smarność, co wydłuża okres eksploatacji panewek. Zagrożeniem dla sprawności panewki jest możliwe zatkanie kanałów. Do takiej sytuacji może dojść wskutek zanieczyszczenia oleju. Ponadto, zbyt mało oleju może docierać do łożyska ślizgowego wskutek np. nadmiernego uszczelnienia w obrębie silnika. Z wymienionych powyżej powodów dochodzi do przedwczesnego zużycia panewki. Ponadto, może dojść również do jej obrócenia. Efektem obrotu panewki głównej jest uszkodzenie czopu wału. Tym samym w takiej sytuacji konieczna jest interwencja mechanika. Naprawa panewki czy też czopu wału polega na frezowaniu oraz obróbce szlifierskiej. W niektórych przypadkach konieczna może być wymiana całego kompletu.