- Średnica [mm]: 16
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 17458 |
APEC | AST8109 |
AUDI | 6Q0 411 314 J |
AUDI | 6Q0411314L |
AUDI | 6Q0411314P |
AUDI | 6Q0411314PS1 |
AUTOMEGA | 3041103146Q0L |
BENDIX | 046514B |
BGA | BU0106 |
BIRTH | 4872 |
BORG BECK | BSK6899K |
CAUTEX | 461076 |
COMLINE | CRB3151 |
COMLINE | CSRM3000 |
DELPHI | TD 1171W |
ECP | 610442230 |
ECP | 610442239 |
FAG | 819012610 |
FAI | SS 7497 |
FAI | SS7497K |
FEBI | 27638 |
FEBI | 37077 |
FIRST LINE | FSK6899K |
FLENNOR | FL5351-J |
GSP | 517167 |
GSP | GRM17167 |
HUTCHINSON | 590184 |
IMPERGOM | 37279 |
JPG | 1140602300 |
JPG | 1140602309 |
KRAFT AUTO | 4236505 |
LEMFO | 35886 01 |
MAPCO | 37897 |
METALCAUCH | 4918 |
METZGER | 52057308 |
METZGER | 52057642 |
METZGER | 52057741 |
MEYLE | 100 411 0050 |
MEYLE | 100 411 0050/S |
MEYLE | MSB0087 |
MEYLE | MSB0088 |
MOOG | VO-SB-7896 |
MOTAQUIP | LVSK1065K |
NAPA | NST8109 |
OCAP | 1214092 |
OPTIMAL | F8-6462 |
PEARL | PB697 |
QUINTON HA | EMB7254 |
SASIC | 2306017 |
SEAT | 6Q0 411 314 J |
SEAT | 6Q0411314L |
SEAT | 6Q0411314P |
SEAT | 6Q0411314PS1 |
SIDEM | 837803 |
SKODA | 6Q0 411 314 J |
SKODA | 6Q0411314L |
SKODA | 6Q0411314P |
SKODA | 6Q0411314PS1 |
SPIDAN | 410032 |
SWAG | 30 92 7638 |
TOPRAN | 109 |
TOPRAN | 109 687 |
TRISCAN | 8500 29892 |
UNI | UGCGSV4854 |
VAG | 6Q0 411 314 L |
VAG | 6Q0 411 314 P |
VAG | 6Q0411314PS1 |
VAICO | V10-1636 |
VEMO | V10-1636 |
VW | 6Q0 411 314 J |
VW | 6Q0411314L |
VW | 6Q0411314P |
VW | 6Q0411314PS1 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
Borg & Beck to brytyjska firma produkująca części samochodowe. Specjalnością producenta niemal od początku działalności jest tworzenie wysokiej jakości sprzęgieł. Sprzęgła Borg & Beck nieustannie uznawane są za jedne z najlepszych na rynku. Firma oferuje zestawy sprzęgieł jak również pojedyncze części do samochodów osobowych oraz do pojazdów wyścigowych. Od lat firma prowadzi ścisłą współpracę z zespołami Formuły 1. W wielu najszybszych autach na świecie montowane są sprzęgła Borg & Beck, a czasami również inne części samochodowe od tego producenta.
Choć firma specjalizuje się w produkcji sprzęgieł, stanowią one jedynie część jej oferty. Obecnie asortyment jest o wiele bogatszy i obejmuje między innymi elementy układu kierowniczego oraz układu zawieszenia. Producent tworzy również wysokiej jakości filtry samochodowe, czujniki elektryczne, klocki i tarcze hamulcowe oraz wiele innych autoczęści należących do rozmaitych układów.
Firma Borg & Beck powstała w 1903 roku. Przez ponad 100 lat działalności przedsiębiorstwo zdobyło uznanie wśród kierowców i fachowców. W pierwszych latach obecności na rynku marki Borg & Beck kojarzona była ona głównie z narzędziami, które stanowiły wówczas jedyną linię produkcyjną w fabryce należącej do przedsiębiorstwa. Z czasem rozpoczęto również produkcję sprzęgieł, aby późnij wprowadzać do oferty coraz to nowe części samochodowe. Dzisiaj oferta części samochodowych Borg & Beck jest kompleksowa, a marka zdobyła uznanie na całym świecie.