- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Średnica [mm]: 46
- System hamulcowy: ATE
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ATE | 11.9461-9983.2 |
BMW | 34216753679 |
BMW | 34216753680 |
BMW | 34216753682 |
BMW | 34216765911 |
BMW | 34216765912 |
BUDWEG | 204611 |
ERT | 400848 |
FRENKIT | 246013 |
OJD | 114-0211 |
OJD | 114-5247 |
TRISCAN | 8170 204611 |
VAG | 7L0698671 |
BMW
|
PONTIAC
|
ROLLS-ROYCE
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Zacisk hamulcowy TMI BR004494 | TMI | Brak ceny |
Zacisk hamulcowy TMI BR004495 | TMI | Brak ceny |
Zacisk hamulcowy TMI BR001980 | TMI | Brak ceny |
Zacisk hamulcowy TMI BR001981 | TMI | Brak ceny |
Zacisk hamulcowy JURATEK JCA1445R | JURATEK | Brak ceny |
Zacisk hamulcowy JURATEK JCA1447R | JURATEK | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zacisk hamulcowy to integralny element każdego hamulca tarczowego. Ponadto to kluczowy element układu hamulcowego w samochodzie, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dlatego jeżeli dojdzie do jakichkolwiek uszkodzeń lub awarii, kierowca powinien jak najszybciej reagować i dokonać naprawy.
Zaciski hamulcowe montuje się na stałe do zwrotnicy koła samochodowego, a w ich wnętrzu znajdziemy klocki hamulcowe. Zacisk w dobie obecnej motoryzacji jest najpopularniejszym rozwiązaniem jeśli chodzi o systemy hamulcowe.
Praca zacisków hamulcowych nie należy do łatwych. Środowisko pracy jest bardzo ciężkie ze względu na wysokie temperatury. Zacisk mocno nagrzewa się podczas hamowania, tak samo jak wszystkie elementy z nim współpracujące. Ponadto zaciski często muszą sprostać działaniu stosunkowo dużych sił, gdy np. kierowca chce zatrzymać pędzący z prędkością 100 km/h samochód. Ze względu na położenie zaciski narażone zostały także na procesy korozyjne.
Typowy objaw awarii zacisków hamulcowych to m.in. ściąganie samochodu w jedną stronę podczas hamowania. Z reguły to symptom zatarcia się zacisków na którymś z hamulców. Ponadto na skutek zapieczenia się zacisków hamulcowych można dostrzec opór podczas jazdy samochodem a także poczuć delikatny smród. Zapieczenie zacisków można także zdiagnozować po mocno rozgrzanej feldze koła.