- Długość [mm]: 1368
- Szerokość [mm]: 17,80
- Materiał wirnika pompy wody: Blacha stalowa
- Materiał pasa: EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
- Ilość żeber: 5
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniami
Ilość | Nazwa | Nr części |
---|
1 szt. | Pompa wody SKF VKPC 85310 | VKPC 85310 |
1 szt. | Zestaw paska klinowego wielorowkowego SKF VKMA 35213 | VKMA 35213 |
Dodaj opinię
(24.06.2022)
Opinia wystawiona dla Zestaw paska rozrządu + pompa wody SKF VKMC 95660-3
(25.11.2021)
Opinia wystawiona dla Zestaw paska rozrządu + pompa wody SKF VKMC 01250-2
(13.11.2021)
Opinia wystawiona dla Pompa wody SKF VKPC 88617
Producent | Numery OEM |
---|
CHEVR | 25195388 |
CHEVR | 55565236 |
FEBI | 21094 |
OPEL | 13 34 145 |
OPEL | 13 34 166 |
OPEL | 13 40 085 |
OPEL | 13 40 267 |
OPEL | 13 40 550 |
OPEL | 13 40 551 |
OPEL | 24469102 |
OPEL | 25195388 |
OPEL | 55352021 |
OPEL | 55565236 |
OPEL | 63 40 553 |
OPEL | 63 40 613 |
OPEL | 90531965 |
OPEL | 90531986 |
OPEL | 93177561 |
OPEL | 93177562 |
OPEL | 95507589 |
SUZUK | 17400-84E00 |
VAUXH | 13 34 145 |
VAUXH | 13 34 166 |
VAUXH | 13 40 085 |
VAUXH | 13 40 267 |
VAUXH | 13 40 550 |
VAUXH | 13 40 551 |
VAUXH | 24469102 |
VAUXH | 25195388 |
VAUXH | 55352021 |
VAUXH | 55565236 |
VAUXH | 63 40 553 |
VAUXH | 63 40 613 |
VAUXH | 90531965 |
VAUXH | 90531986 |
VAUXH | 93177561 |
VAUXH | 93177562 |
VAUXH | 95507589 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa wodna znana także jako pompa cieczy chłodzącej to jeden z najważniejszych elementów układu chłodzenia w każdym samochodzie. Od prawidłowego działania pompy wody zależy poprawne działanie całego systemu.
Podstawowa rola pompy wody sprowadza się do wymuszenia obiegu płynu chłodniczego w układzie chłodzenia. Taki proces sprawia, że ciepło, które zostało wytworzone przez metalowe elementy jednostki napędowej, zostaje przeniesione do chłodnicy.
Do awarii pompy dochodzi stosunkowo rzadko. Niestety każda usterka tego elementu prowadzi do natychmiastowego zatrzymania krążenia płynu chłodzącego, co skutkuje z kolei jego zagotowaniem się. Taka sytuacja może doprowadzić do trwałego uszkodzenia układu korbowego, a co za tym idzie silnika.
Typowe objawy uszkodzenia pompy wody to m.in. metaliczny hałas, który dochodzi do kabiny kierowcy spod maski samochodu, wysoka temperatura płynu chłodzącego, widoczna na wskaźniku, który znajduje się na desce rozdzielczej, a także ubytki płynu chłodniczego i jego plamy widoczne pod samochodem.
Powyższe problemy będące następstwem uszkodzenia pompy wody należy uznać za bardzo poważne. Dlatego zaleca się, by pompę wody wymieniać przy każdym serwisie układu rozrządu. Interwały, które najczęściej podają producenci samochodów to około 100 tysięcy kilometrów. Element ten nie jest drogi w zakupie, a więc warto przemyśleć jego wymianę nim dojdzie do poważniejszych w naprawie usterek.
Uszkodzenie pompy wody jest bardzo groźne, dlatego nie można bagatelizować tego elementu układu chłodzenia.
Marka SKF dała się poznać na rynku motoryzacyjnym przede wszystkim z produkcji łożysk tocznych, opraw łożyskowych, a także elementów służących do łożyskowania. Aktualnie oferta marki obejmuje jednak szereg innych części zamiennych, dedykowanych wielu popularnym samochodom produkcji europejskiej, azjatyckiej i amerykańskiej.
Firma współpracuje wyłącznie z godnymi zaufania dostawcami, którzy uzyskali certyfikat ISO, zapewniając tym samym najwyższy poziom jakości i trwałość swoich części zamiennych. Wielu właścicieli samochodów uważa, że części samochodowe SKF to elementy równie wytrzymałe co oryginalne części dedykowane na pierwszy montaż.
Początkowo katalog części zamiennych SKF obejmował tylko łożyska. Cieszyły się one dużym popytem, dlatego stosunkowo szybko zdecydowano się na poszerzenie produkcji linii części SKF. W ofercie szwedzkiej marki pojawiło się wiele części dedykowanych poszczególnych systemom i układom w samochodzie (układ chłodzenia, elementy układu kierowniczego, części zawieszenia samochodowego oraz podzespoły silnika i skrzyni biegów).
SKF należy do grona światowych liderów w produkcji części zamiennych do samochodów. Wykorzystuje się je m.in. w seryjnej produkcji wielu renomowanych marek samochodowych – m.in. Volkswagen oraz Saab. Cechą charakterystyczną szwedzkiej marki jest wysoka jakość wykonania, niezawodność oraz długotrwała wytrzymałość.